torsdag 26 november 2015

Snart är det advent... wiiihohoho! :)

Idag har varit en bra dag (förutom ett brutalt uppvaknande vid två-tiden inatt på grund av sån där extrem mensvärk, men men efter lite kvid och värktabletter kunde jag somna om.)
Och SEN har det varit bra.

Har varit hel-ledig idag så tog en lång morgonpromenad direkt jag vaknat. Och DET alltså, att gå, i skogen, på morgonen... det är ju bland det bästa och mest rogivande jag vet. Man är sådär lagom trött efter natten men den nya dagen har inte hunnit stressa igång än. Alltid utan musik i öronen, bara jag och tankarna och mina böner till Gud. Och den här årstiden är ju bland det bästa jag vet, vet att vissa inte riktigt håller med mig där men jag älskar när det är sådär kallt och klart i luften, solen står lågt men lyser ändå klart, frost som täcker mark och träd, dimman som lättar.... Japp, jag gillar november!
Fast det börjar verkligen bli hög tid att det kommer lite snö nu så man kan få den riktig adventsfeelingen.

På tal om advent... det var resten av min dag det. Eftersom det är första advent nu på söndag och det börjar bli legitimt att adventspynta så ägnade jag min lediga dag åt att plocka fram stjärnor och ljusstakar, juldukar, byta gardiner, dukar och sånt där livsviktigtiga saker man måste göra nu.
Eftersom jag skulle ha besök av kyrkvännerna till kvällen tänkte jag att jag lika gärna kunde ta mitt julstök idag så att åtminstone några fler än jag kunde få njuta av det julfina :)
Gav mig till och med ner på stan för lite adventspyntningsshopping. För trots att jag bor cirkus fem minuter från stan så är det inte så väldigt många gånger per år som jag springer runt där nere. Men idag var det riktigt mysigt när den där julstämningen börjar sprida sig. Visst, det är ganska kommersiellt och ytligt, men samtidigt väldigt stämningsfullt med all julpyntning och alla fina saker man ju faktiskt kan kika lite på bara utan att behöva shoppa sig fördärvad.
Men lite nya juliga kuddar till soffan blev det iallafall, det var mitt mission för dagen och jag blev ytterst nöjd.

(Och just det, hittade ju en fin present under kudden från min M när jag höll på med mitt pysslande. Kan känna mig lite gnällig ibland för att det inte dyker upp så mycket blommor och gåvor och sånt men när det väl gör det är det alltid så himla bra grejer med en fin tanke bakom. Tack M!)

OCH; jag är ju ingen bak-moster direkt men tänkte även i den frågan att jag ju kunde passa på att anstränga mig lite extra och baka en kaka till mina kvällsgäster. Och eftersom jag även där ville ha temat jul så fick det bli....: saffranskladdkaka. 
Åhh saffran alltså! Kan något med saffran bli äckligt? Nä, trodde väl inte det. Och inte för att skryta men denna kladdkakan blev typ en tiopoängare. Kanske borde överraska familjen på jul med mina oanade bakkunskaper?

Och trevligt hade vi det också. Fina vänner har jag och vi konstaterade en rätt frän grej; sist vi träffades hemma hos mig, i våras nån gång typ ett halvår sen eller så, så bad vi för min dröm och längtan att få komma till Afrika och Mercy Ships samt för en av oss vars bror hade fått besked om en lungcancer som såg ut att vara väldigt illa och obotligt. Och nu idag: jag har varit till Afrika och i höstas när läkarna skulle undersöka den cancersjuka brodern så var ALL cancer borta. Det ni!
Ju mer man får det bekräftat desto mer tror jag på bönens kraft. Så himla coolt alltså.

Nä häpp, nu ska denna glada adventstjej ta hand om det smärre diskberget som otåligt väntar på mig i köket. Diskmaskin är verkligen overkill! ;) :D

Såhär fantastiskt fint var det i morse, som att hela världen var i ett lätt rosa skimmer..

Kärlek! /ia

Inga kommentarer: