måndag 1 februari 2010

jag är arg.

ur en liten notis i dagens DN;

"Pappa häktad för våldtäkt mot sonen.
En 42-årig man häktades på söndagen i Stockholm misstänt för övergrepp på sin femårige son...
osv.

alltså. hur i hela världen eller helvetet tänker man när man gör så mot sitt eget barn? som är fem år. hur är man funtad?

varför finns inte kastrering som ett straff i Sverige? Det skulle kunna tillämpas på en och annan våldtäktsman!

förresten häromdagen läste jag också att FN-trupper i typ Kongo utnyttjade kvinnor ur lokalbefolkningen sexuellt. Det är ju helt sjukt! FN ska ju representera oss alla.



jag känner mig så lam nu för tiden. förut var jag ofta arg och upprörd över saker i världen som jag tyckte var konstigt. men nu, när jag själv är en mycket gladare människa, är det som jag upprörs mindre.
det får bli skärpning på den fronten. såklart man inte kan se till allt som är ont här i världen hela tiden, då skulle man ju bli galen.
men jag är glad att jag fortfarande har förmågan att bli arg åt såna här vidrigheter istället för att likgiltigt rycka på axlarna.

"helig vrede" har ja läst nått om. ja tror ja börjar fatta. Att Gud såklart kan bli arg. och vred. för att göra så mot hans barn är inte ok. inte ok för fem öre. och om det vore sant att regn är änglarnas tårar så vore det nog risk för översvämning snart alltså.

och idag tänker ja inte släta över med något glatt. jag är arg och tänker inte ursäkta mig för det.

och bara för att vara lite extra jobbig så bjuder ja på den här:





kanske lite provocerande. men det värsta av allt, det här är verkligeheten. och jag skäms över mina I-landsproblem.


sov gott / ia.

Inga kommentarer: