fredag 20 februari 2009



vad ska man tänka? vad ska man göra?

Kanske plugga, jobba, träna och låta bli att tänka överhuvudtaget ett tag framöver.


lyssnar mycket på Melisa Horn nu, så det får bli ett smakprov av en bra låttext istället för att ja själv ska försöka kläcka ur mig nått smart/osmart.



"visst finns det dagar som jag kan vara snäll och låtsas som förut
och visst finns det dagar som det kan göra ont att se dig ramla häromkring
det t fanns en kärlek men den har brunnit ut, du fick för stor del av mitt liv jag kunde inte andas tillslut

du säger att du minns och att de känns som igår men de var för längesen för att ens komma ihåg
och jag som trodde jag var kvar, jag har börjat på nytt det vet jag när jag ser dig. Vart har du tagit vägen?
jag gav upp för länge sen, jag gav upp för längesen

du är kvar med samma folk, kvar med samma man, lever kvar i samma damm och du går i samma kläder,
blir glad av samma rus, som en lögn i vackert väder, i ett övergivit hus

det är som att leka med eld när du drar upp det här igen
för du ser i mina ögon att jag försvann för längesen
det finns ingen att behaga, inget att förklara, inget att försvara, jag gav upp för längesen"


låten heter Hanna - värd att lyssnas på!



även Bo kaspers tror jag får vara med och säga nått.


"Innan allt försvinner
innan jag hamnar i det stora svarta hålet
känner jag våren stå och stampa utanför
det kanske blir en bra dag
det blir en glass i parken
medan ungarna får leka
om marken inte gungar


Och jag som en gång sålde själen
för att vara, att vara med om just sånna här stunder
jag ångrar ingenting
men tiden kommer när man ska betala
innan allt försvinner, försvinner. Innan allt försvinner.


Jag som en gång sålde själen
som fick kärleken och guldet
som fick dansa hela natten till den sista baren stängde
Jag ångrar ingenting, jag ångrar ingenting
men tiden kommer när man ska betala
innan allt försvinner, försvinner. Innan allt försvinner
"


den bästa låten på tangympan : )



ett tredje låttips: Säkert! med "Jag har synat oss genom ett stetoskop" - en av mina absoluta favoritlåtar...


och självklart finns de en slags lättnad. och samtidgt en sorg.

Inga kommentarer: