onsdag 25 februari 2009

så mycket vatten ska rinna under många broar innan jag glömmer dig” (sa veronica maggio till mig i morse).







Ups and downs. Det är ett väldigt humörsvängande här kan jag lova. Från depp till glatt omvartannat. Men det går..

Om man är lite nere, oavsett om det beror på nån stor livskris/sorg eller om man bara är lite uttråkad/vintertrött/skoltrött etc. så har jag ett knep. Skriv ner på en lista saker du har att se fram emot. Det finns alltid något, stort som smått.



Jag har i alla fall en väldigt rolig grej att se fram emot (förutom österrike då), som jag i och med dagens inbjudningskort också tycker att jag nu har rätt att offentliggöra.
25 juli = Bröllop! (ja, jag ska inte gifta mig givetvis) men min enda-bästa-Anna-syster ska gifta sig! Och hennes mats också förstås (får man hoppas iaf). Kul, kul, kul. Jag unnar henne all lycka man nånsin kan tänka sig.


så här säger Kristian Antiilla: ”jag är ensam men ärlig mot mig själv.. ” och jag tar orden till mig.




Nu är de bara två dar till österrike-resan. Jag har inte packat en gnutta, men de går säkert fort när man sätter igång. Jag har dock förberett mig genom att:
- Köpa en hjälm (så nu kan mamma sova lugnt om nätterna)
- Åksjuketabletter ( så ja åtminstonde kan försöka lära mig nått om gynekologi, endokrina sjukdomar och bukens sjudomar under de 4 dagarna i buss)
- En härlig fleecetröja (så ja kan försöka att undvika att frysa, vilket varit anledningen till att ja nästan föredragit längdskidor framför snowboard denna vinter)
- En ny skidjacka (så ja kanske inte ser ut som en michelin-gubbe/kvinna).



Det som oroar mig nu är mest mina knäppa tår. Som typ är inflammerade och det gör ont att ha skor på sig för att inte tala om att springa och träna. Så nu ska ja vila dom små tårna och hoppas att de är fit for fight att klämmas i snowboardskorna från och med söndag och sex dar framåt. Vad gör man annars? Undrar om de finns nåra superstarka österrikiska värktabletter?
Och så hoppas vi på massa sol förståss, fast helst ingen google-bränna, den får jessica stå för :)




Bön:
” Gud,
Om du hör mig. Jag kommer som jag är,
gör nånting vackert av allt som går sönder här. ”
(ur Tomas Andersson Wijs ”gör någonting vackert”)




/ Ia.



Inga kommentarer: