måndag 16 februari 2009

ja då var de måndag igen, utvilad efter ännu en lugn hemma helg med mycket ledig tid för familj och vänner...

hah! stort skämt.
som många gånger förr känns de nästan skönt med måndag för då får man oftast sova mer än helgen iaf...
i lördags var ja på domarkurs, så man fick vackert stiga upp tidigt och sitta inne på Tråkig kurs med massa gubbar och gubbskämt. blä! fick inte ens god hotellmat, korvstroganaff, men jag sa att jag var vegetarian, de vart liiiite mer spännande så iaf. inte ens nått salladsbord. besviken.
sen direkt på träning, sen hem, micra mat, byta om och fixa till sig inför utgång. som ja kanske borde ha struntat i för ja var så trött så ja orkade inte ens dansa. absolut inte med tåvärk, klack-avtryck gjorde inte saken bättre direkt. fast de var ju kul förståss att träffa mina bästa tjejer, och se deras framstötar ;) men de var en väääldigt lugn kväll för min del, åkte hem ganska tidigt, då ja skulle upp och jobba på söndag.
alla hjärtans mys då? sånt blidde de inget, gräsänka som man va. (vilket var ganska bra då ja kunde gå på harrys med flikks utan dåligt samvete) plus att man faktiskt lika gärna kan bojkotta dan, iaf all kommiersalism runt den. tycker man om nån kan man väl visa det alla dar.

söndag innabar alltså jobb, x2, först i backen på förmiddagen, Örjesbo på kvällen, fick iaf en tvåtimmars paus emellan, värsta lyxen=)

de var den helgen de. men ja ska inte klaga så värst mycket, för ja tycker ju faktiskt om att jobba och vara i farten och sysselsätta mig hela tiden. det enda vore väl om man fick sova lite mer, hade vart skönt.

fast de bästa på helgen var iaf lunchningen med sofia & jojjs. mkt trevligt. kinabuffen var godaste på länge. speciellt kycklinggryta.

efter en heldag i skolan blir det nu ett dubbelpass träning, fotboll och tant-gympa. härligt! =)
och stackars J får inte många glimtar av en....


vilsen och förrvirrad,. vet vad man borde göra, men rädslan äter och gnager och tär.
jag har en hjärna som jag borde använda och ett hjärta jag borde sluta köra över, som den ångvält jag är...

Inga kommentarer: