måndag 20 februari 2017

Inte världens bästa vecka...

Förra veckan skulle jag vara ledig hela veckan faktiskt, hade ett enda arbetspass inlagt på schemat så då sökte jag semester den dagen för att det skulle finnas möjlighet till nån vinterresa eller så. Jag och M. hade nog tänkt åkt nånstans tors-söndag i alla fall och de andra dagarna hade jag tänkt ägna åt lite 'träningsläger' här hemma (eller i Sörskog då) på längdskidor. Sportlov typ, lyxigt värre när man inte är skol-tjej längre.


Men det blir inte alltid som man tänkt sig...

Förra helgen och början av veckan var ju i och för sig bra, då åkte jag ju lite längdskidor två gånger och det var så himla kul och fint i solen och bra träning och jag fick riktig feeling faktiskt. Men sen natten mot onsdagen slog det stora bacillangreppet till och jag åkte på en rejäl förkylning. Typiskt när man är ledig alltså och det var sån himla finväder och vi skulle åka bort och allting. Men, men, sådant är livet och jag har spenderat allra mesta delen av dagarna här hemma liggandes i soffan. Ska dock inte klaga allt för mycket då jag inte direkt haft någon feber tror jag så har faktiskt orkat mig ut på några lugn promenader i solen faktiskt och det kan ju faktiskt drabba en med värre saker i livet en en liten vinterförkylning. Det blev mycket Skam och Saltkråkan på tv:n (haha, älskar att kolla gamla Astrid Lindgren serier, speciellt när man är sjuk, tycker om det oskyldiga men fina i dessa barnprogram, är ju riktig rolig humor ofta och så fina miljöer. Mer Astrid Lindgren filmer åt folket - tänk vilken fin plats jorden vore då om vi såg lite mer sådant än alla våldsfilmer, hehe). Hann också med att sticka mig ett par lovikavantar och fixa lite annat smått och gott, det jag orkade med mellan vilopauserna.
Hade nog dock hellre varit på vintersemester än att få en vilovecka hemma - men som sagt det finns absolut värre saker att råka ut för så nu är jag bara tacksam att energin återvänt och att jag kan gå till jobbet igen. Tänk vad man till och med kan längta efter att få jobba när man bara är hemma och degar runt.
Usch, tycker verkligen inte om att känna mig sådär energilös och håglös, allt blir ju liksom segt och tråkigt och kanske att jag inte blir världens roligaste att va ihop med heller och sen på slutet när man börjar piggna till lite grann så får man ju värsta sociala abstinensen och vill hitta på en massa saker fast inser inte riktigt att man inte är så frisk och pigg som man tror.

Då vet ni hur min 'sportlovsvecka' såg ut.

En fin dag i Sörskog innan förkylningen slog till

Kärlek! /ia

Inga kommentarer: