måndag 13 februari 2017

Ännu en vinterhelg

Så var det måndag igen och ännu en helg har gått. I och för sig kanske det inte gör jättestor skillnad för mig just nu då jag ändå är ledig idag, wiiihoo :D Fast en helg är ju alltid en helg med till exempel den skillnaden att typ alla, inklusive Mikael och min familj, är lediga.

Det var en fin helg, och denna gången höll vi oss på hemmaplan. Även om det såklart är najsigt att åka bort, blir ju en speciell känsla då, kan det vara lite skönt att bara vara hemma också tycker jag.

Lördagen var lite småtrist i och för sig, grått väder och vi åkte lite bräda i Källviken, det var väl helt ok men man blir lite bortskämd när man är borta i fjällen och åker, är ju inte riktigt samma kvalité hemma, lite isigare och jag är is-allergiker när det gäller snowboardåkning, haha. Vi åkte nog bara ca 1,5 timme men det var skönt att komma ut ändå.
Sedan, ca 10 meter innan vi kom hem pajjade bilen, heh, och vi fick putta sista biten. Men som tur var kunde supermekanikern M fixa det själv som vanligt, så efter en stund funkade det igen. Sen fortsatte vi lördagen med sånt där som kanske inte är det allra roligaste men som behöver göras, fix och doningar, lagade bland annat bindningarna till min bräda, och fixade mat och matlådor. Och gjorde 100 st armhävningar, haha (inte på rad dock!), så nu har jag en del träningsvärk efter det.

Igår var en roligare dag, för då sken solen. Tänk vad mycket det kan göra! :)
Vi tajmade bra jag och M. för han skulle till Bjurs och åka cross och jag var supersugen på längdskidor i Sörskog. Sagt och gjort och efter lite diverse logistiskt strul var jag ute i längdspåren med mamma och pappa. Med lite sol i ansiktet då och då, så himla skönt! Och älskar (just nu iallafall) längdskidåkningen, så skön, fri, träningsform; man kommer ut i vinterlandskapet, det är bra träning men jobbigt på ett 'lagom' sätt, inte pina och plåga som jag oftast tycker det är med löpträning. Längdskidor är roligt OCH bra träning (så länge det är bra före som går att valla till - annars längdskidor på bakhalt tycker jag är en pest ;) )

Sen efter det gjorde vi vår 'Bjurs-tour*; dvs. hälsade på hos min syrra och hennes man och lekte lite med mina syskonbarn, alltid mysigt att träffa dem. Sen fortsatte vi till min mamma och pappa där vi bjöds på bras-mys framför kaminen och middag i for av tacos. Gött för en skidåkarhungrig mage. Och sen sista anhalten på hälsa-på touren blev till Mickes mamma där vi drack te och hade ännu mer kamin-mys. Så smidigt att vi mycket av våra familjer samlade på samma ställe, kan man ta en dag sådär då och då och hälsa på rubbet.

Ja det var nog ungefär helgen det, kanske inte det allra mest intressanta att läsa om men försöker hålla den här bloggen någorlunda vid liv iallafall.

För fortsättningen av den här lediga dagen står det städning och matlagning på schemat, och lite senare till kvällen träning på Friskis. Så nu är det bäst jag sätter fart!

ett litet broder jag gjort som mamma fick i helgen

Sörskog igår

En sån här slank också ner i helgen. Mums!

Racerskorna :)

Kärlek! /ia


























Inga kommentarer: