lördag 14 oktober 2017

Eurotrip sommaren -17 dag 12 - Foz Spanien

Den här fredagen vaknade vi alltså upp i Spanien, i staden Foz, ganska långt ut på Spaniens norra kust. En verkligt mysig småstad måste jag säga. Kändes genuin och inte så turistig. Vi började förmiddagen med att surfa nån timma faktiskt - och som vanligt har jag ingen bild på det. Det gick väl sådär för mig måste jag säga, lite för stora vågor/stökigt för en nybörjar-ia och jag blev lite spolad och tumlad runt... och sen gick jag upp och var förbannad på den där himla tråkiga svåra sporten surf... haha, det kan inte va lätt från början heller. Micke däremot var nöjd med förmiddagen.


Efter lite lunch i magen så hittade vi på en skejtpark även i detta samhälle...jag var mest impad av graffitimålningarna.








 



Solen kom fram!



Jag åkte lite longboard i alla fall

På eftermiddagen surfade vi lite igen, fast bara i vitvågor för det var så stökigt. Men kul i alla fall att vara ute i vattnet och uppe på brädan och träna lite.
Till kvällen unnade vi oss att gå ut och käka middag. Allra oftast fixar vi ju vår mat själva på triangiaköket eller grillen så då känns det ju extra lyxigt när man väl äter middag ute.
Den här staden var som sagt mysig på så sätt att det inte kändes turistigt, på restaurangen kunde de knappt engelska och maten var till väldigt bra pris. Och god!



En mojito för 4 euro :)

Paella! Första gången M. testade detta, efter lite pepp från mig, och tror inte han blev besviken.  


Kärlek! /ia

Inga kommentarer: