måndag 16 november 2009

människor här börjar komma nära. ända in på skinnet, inte bara fasaden. Och det är väl så det ska va, så det är menat och tänkt. Det är bra.
Och samtidigt en liten rädsla. För det är när man tar mod och vågar öppna sig som man riskerar att bli sårad. och att såra nån tillbaka…


Och för att inte bli för överseriös här kan jag berätta om lite roliga händelser på Åkeshovs simhall som hände igår:
Efter att ha gymmat och sen simmat = trött & sen dessutom en allmänt seg dag (vilket man får skylla sig själv om man dricker te till halv fyra på nätterna) så skulle jag i alla fall bege mig hemåt. Så jag går in mot omklädningsrummet men tycker att nått känns lite konstigt… det är killar där.. hmm. Aha, jag har gått in i killarnas omklädningsrum. Och jag svär, de var inte med flit. så när jag insett detta så fick jag rätt bråttom därifrån..
Och storyn slutar inte där, för sen när jag står och duschar (i tjejernas omklädningsrum!!!) och är ganska rätt så spritt språngande naken så kommer det in en kinesisk (eller nått liknande) tonårsgrabb in i duschen..! han måste också ha gått lite fel, och han gick ju definitivt längre än vad jag hann komma, så jag var ju inte värst den dan.. de borde skylta omklädningsrummen bättre helt enkelt.
Men man kan ju hoppas man förgyllde grabbens dag.. eller kanske inte förresten.

en annan kul händelse var när jag hoppade i regnpölar och madde ramlade i leran, men de kan vi kanske ta en annan gång.

Förövrigt har veckan varit lite galen. Sjukt många alldeles för sena kvällar/nätter men så länge det är trevligt och man funkar dan efter så är de väl ok. Och jag har haft väldigt kul och trevligt. Jag och madde har verkligen triggat ingång varann den här veckan. Och inatt fick ja den stora äran att sova på hennes golv. Mys mys. Och jag har ätit frukost runt kl ett både lördag och söndag. Inte likt mig, folkskolelivet börjar forma mig mer och mer : )

Och ikväll kom olivia hem igen och det är så fint att ha henne här igen och vi hade en riktig tjejmyskväll + marcus. och olivias matta är numer befläckad med både cider och mjölk. vilket välkommnadne!

Nu börjar kl närma sig ett så ja borde sova så jag är redo för morronpromenix halv sju imorn : )
Kram & gonatt!


You might have laughed if I told you


/Ia.

2 kommentarer:

Arvid sa...

Du fungerar uppenbarligen inte helt efter att varit uppe sent kvällen innan. Hela klassen fick ju göra morgongymnastik pga att en viss person somnade på lektionen;)

ia sa...

jag somnade inte, jag bara vilade ögonen en liten stund :)