torsdag 12 april 2012

I was a fool for a while

-
jaha, då sitter man här på sjukan på natten igen, en till 21-07 inskolning. och jag må ju säga att man känner sig lite lätt knäpp av att vända på dygnet såhär. när man vaknar klockan fyra, och sen känns det i kroppen som det är förmiddag och så kollar man på klockan och då är hon halv sju på kvällen.
men jag klagar inte, kul att variera dag och kväll lite.
OCH dessutom lite positiva jobb nyheter: imorse fick reda på att jag fram till mitt sommarvik börjar inte längre ska vara timvikarie, utan anställd på 80% (och 100% sen till sommarn då).
och detta innebär ju att jag är:
- garanterad jobb
- garanterad lön (och får lite bättre förmåner). Perfekt.

åh vad jag liksom känner att allt löser sig så bra hela tiden. och jag är HELT säker på att Gud har sin vakande hand över hela mitt liv. det känns tryggt. och så tacksamt!


vet inte om jag har så mycket mer roligt att berätta om. men till helgen är det tre röda hjärtan målade i min kalender. ett på fredag, ett på lördag och ett på söndag. för jag ska ju på weekend. kärleksweekend. tjej-kärlek. då får jag säkert massa inspiration till roliga saker att skriva.

och förresten kan jag ju berätta om dagens "typiskt-ia" händelse: skogspromenad på min "förmiddag" (klockan sex typ). trött som ett as. och kissnödig. så jag hukar mig lite snabbt bakom lite stora träd (varför vara kissnödig när man så lätt kan göra nått åt saken liksom?) och ja, sen när jag precis är klar så att säga ser jag att det kommer en orienterare och springer förbi. (man i 25-30 års åldern) som nog sett det mesta och måste tyckt jag var lite illa funtad i huvudet, haha. fast jag var så trött att jag inte ens hade ork att bry mig eller bli generad. hoppas det inte var nån jag kände, haha.

nä, nu fortsätter vi nattvakan. pigg och glad. lite speedad kanske.
kärlek! /ia.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Grattis till jobbet! Vad kul! Kram

Tore sa...

Du har gjort ett jättebra bra jobb och de är nöjda med dig, därför får du vikariatet! Stort grattis, jättekul och jättebra jobbat =)