tisdag 10 april 2012

jaha ja.

-
hejhopp.
här gäller det att hålla sig vaken.. tänk jag som brukar vilja gå och lägga mig klockan nio typ. ska nu vara vaken till efter sju nångång. går natt-inskolning, 21-07. hu! än så länge rätt lungt (eftersom jag sitter här och skriver så...)

annars: igår hände något väldigt ovanligt. för er som känner mig så vet ni ju att jag inte kollar på film jätteofta. och när jag kollar hemma brukar det ta några dar, ser en halvtimme här och där. igår såg jag två hela filmer på raken. pang bom.
fast så var jag ju sjuk också, så det förklarar ju saken.
känner mig piggare idag. tacksamt!

idag har jag inte gjort jättemycket vettigt. vattnat katten och tvättat. OCH träffat jocke, det är iofs alltid väldigt vettigt. åh vad den mannen alltid får mig på bra humör alltså! antal skratt per träff kan ju knappt räknas :)
OCH vi smider planer. framtidsplaner. drömmer, filosoferar och planerar. och även om nån pessimist påpekar hur mycket av våra olika planer vi hittills genomfört så säger jag: skit i samma. det är ju drömmandet, den positiva förväntan som är halva grejen med att leva. att glädjas, tillsammans, över framtiden.
(och tyvärr, varför ska det vara så?, så känns det som att man alltid, för er som inte känner mig och jocke, måste påpeka att: Nej. en tjej och kille som umgås behöver inte betyda dejt. jocke har varit, är och kommer förbli en av mina allra bästa vänner, men har aldrig varit, är inte och kommer aldrig att bli en dejt. så då slipper jag skriva det igen, ok?)
och jag tackar Gud för såna här vänskaper. för skratt, bra humör och själsfrände, (så lika men ändå så olika!), vänskaper. it's great!

har också provat en ny mat-sak idag. än en gång tackar jag J.Bond för matinspirationen, denna gång makrill i tomatsås. absolut helt ätbart!

och för att också komma med någon djup insikt i detta inlägg (som annars känns som bland det mest tråkiga och intetsägande jag nånsinn skrivit, haha - jag har lite brist på blogginspiration) så tänkte jag denna kloka tanke idag: det kanske är mina tankar och värderingar om min kropp som jag bör ändra på, och inte kroppen i sig, för att kunna bli nöjd. vet att jag försökt, och delvis lyckats med detta tankesätt förut. men på senaste tid har jag varit inne på ett "jag ska bara...." - sen blir jag nöjd-tänk.
vi får se hur det går.

nu ska jag hålla mig pigg och vaken i typ åtta timmar till var det tänkt. önska mig lycka till! :)
kärlek! /ia.

1 kommentar:

mamma sa...

Jag tänker på dig nu, och att det skall gå bra i natt...
kram