måndag 23 april 2012


jag har ju skrivit lite om det där att man ibland vill väldigt mycket, men att man inte vet riktigt hur. vill förändra, vill påverka, vill göra till det bättre.

men kom att tänka på en sak under en morgonpromenad: det finns en sak man ALLTID kan göra, som nog är det bästa vi kan göra, så mycket mer effektivt än vi kan ana: Vi kan BE. Gud lyssnar ju på oss, och han förmår göra så mycket mer än vi kan förstå och ens tänka.

men ofta tänker vi att det är vi själva som ska fixa allt. som ska förändra. men Gud vill ju vara inkopplad, påkopplad. och det blir han genom bönen. när vi säger, ske i din vilja gud. man kan be för saker som man på ett mänskligt sätt tycker kan verka omöjligt. fred på jorden, en läkt relation. frihet från cancer eller pengar till hyra i ett brev på posten.

om vi förstod bönens kraft mer tror jag vi också skulle vara mer benägna att be, mer beroende av det. jag tror att så grymt mycket mer skulle kunna hända. men vi, jag, glömmer ofta bort. tror att det är min starka vilja som ska göra saker.

de dagar jag börjar dagen med att koppla upp, koppla på kontakten med himlen, så blir det ofta, eller har iallafall chansen och förutsättningen att bli, lite bättre.

sitter du fast i situationer du inte tycker du kan förändra - en sak kan du iallafall ALLTID göra. Be. be till himlens Gud oavsett om du tror på honom eller inte. kanske han överraskar dig med ett oanat svar.

                                                       i glädje, hopp eller förtvivlan

kärlek! /ia.

Inga kommentarer: