lördag 28 april 2012

det blåste aldrig kallt när du var bredvid


idag har varit en liten sån där konstig, svajig dag igen. Fast det positiva har övervägt, och det är ju faktiskt himla bra. så är det överlag nuförtiden tycker jag, även om det är jobbigt ibland så är det faktiskt oftare glatt och inspirerat. tacksamhet.
för i förmiddags när jag var på gymmet och körde (spinnpass + lite extra ryggstyrka) så var jag så där hög. tränings-rusigt lycklig. det går så himla bra nu alltså! till och med på ett förmiddagspass var jag riktigt motiverad att köra skiten ur mig så att benen skakar, hjärtat hoppar upp i halsgropen, lungorna sprängs och svetten sprutar. så det gjorde jag.
och fån-log efteråt.

och, lyssna in detta: de har lurat med mig att jag ska med ut på krogen. haha. jag, helena, och jessica ska ut och dansa, skaka röv, det har jag ju inte orkat med på de typ senaste två åren.. men ikväll ska jag banne mig inte skylla på min kvällströtthet utan försöka gå ut och ha roligt..

känner mig nästan lika taggad som en fnittrig sjuttonåring. det finns en skillnad dock: jag dricker inte sprit och hånglar med mina killkompisar som jag gjorde när jag var sjutton. ha, vilken tid alltså!
så snart ska jag premiära på husgunget i borlänge, det sägs att man kan vara gammal kärring och ändå gå dit, så det passar ju bra då. jag fyller ju faktiskt år idag, 23 och ett halvår om man ska vara exakt.
och eftersom 24-års dagen allra troligast spenderas långt från sveriges gränser kan jag väl för-fira lite idag då.
see you at borlänge, haha



kärlek! /ia.

1 kommentar:

Natha sa...

Ja visst känns det konstigt när man ska ut och röja, fast inte på samma sätt som innan. Tycker dock att det är väldigt skönt att komma ihåg kvällen, och som sagt, inte hångla upp killpolarna;) Hoppas ni hade en riktigt härlig kväll!