fredag 6 april 2012

tack.

-

"Inte heller Människosonen har kommit för att bli tjänad,
utan för att tjäna och ge sitt liv till lösen för många"

och jag, jag är ganska lycklig må jag säga. det känns bra. lycklig att ha funnit det som bär genom allt.och lycklig över sådana små grejer som att jag druckit morgonkaffe hos mina grannar och församlingsvänner. som i att jag har en ledig dag där jag ska umgås med min ömme fader och min farmor (och säkert äta massa gott! och köra bil..). som i att jag har fått jobb i helgen (ja, det gör mig glad! två a-turer, helt perfekt). som i att jag ska träffa min mamma, min syster, hennes man och min systerson imorgon. som i att jag ska vara katt och husvakt i veckan. som i att jag ska till linköping nästa helg och ha en weekend med fyra helt eminenta, enastående brudar. som i att jag har en stor, spännande, läskig dröm inför hösten. som i att jag inte känner mig som en stor, klumpig elefant för tillfället. som i att jag insett att jag klarar mig bra på egen hand just nu. som i att jag har en fantastisk församling - ni anar inte vad ni, era ord och era kramar, betyder för mig.


kärlek! /ia

Inga kommentarer: