lördag 31 december 2011

we found love in a hopeless place.

-
igår gick jag på stan och kollade på ringar med en kille. visst låter det spännande va? den bra, men inte så spännande sanningen, var att jag och min pappa (vilken komplimang att få bli benämnd "kille", haha) var och köpte en examenspresent till mig. Och jag har ju önskat mig smycken, eftersom det är något man kan ha kvar länge. Och det fick bli en s.k. Falu-ring, det passar ju mig eftersom jag blivit så förbannat patriotisk. Mycket nöjd! Nu måste jag bara tålmodigt vänta till 20 januari innan jag får använda den också...

ja igår var en en dag med lite ovanliga, men väldigt roliga aktiviteter: ia handlar, pappa betalar! :) för förutom examenspresent kirrade vi även min julklapp, världens bästa julklapp nånsinn, nämligen: sprillans ny längdskidsutrustning. (och obs! jag brukar verkligen inte få såna här dyra presenter... jag måste ha varit snäll eller något!) Nu ska jag inte åka på något begagnat skit längre utan flyga fram i spåren ;) Vi spräckte budgeten rätt rejält, så jag får kanske lägga ut ett par tusen själv också. Men det kommer bli bra. Så kanske att jag trots allt inte kan flytta söderut utan måste hålla mig här i snölandskapen...nu ska jag bara skaffa mig ork och kondition som motsvarar min utrustning så ska det nog bli bra. Tur att Sörskog finns, finns ju iallafall en 5km slinga med snö där som man kan snurra runt några varv per dag på.



2500:- för endast dessa superpjuks... definitivt det dyraste jag nånsinn har haft på mina fötter.

Jag kommer ju se rätt proffsig ut iaf... och det är väl det som räknas?;)

skidorna är på preparering fortfarande, så jag väntar tålmodigt.



OCH

igår hände något nytt. och bra. jag klarade av att bryta en massa negativa tankar. den här hösten har jag ju tänkt ganska positivt, men det har varit i kombination med att jag levt på ett "bra" sätt också (bra med träning, bra, nyttig mat osv.). Igår åt jag "fel", som vanligt här hemma (det är det som är jobbigt!) och tränade, enligt mig, för lite. Så jag kände mig sådär oduglig. och att jag blir aldrig frisk. MEN då satt jag mig ner, läste några kloka ord, valde vad som var viktigast här i livet.. Jag läste några ord om hur mycket Guds hjärta måste blöda för alla dessa människor som han har skapat sina fantastiska avbilder, till sina barn, och de vill inte veta av honom, de har inte hittat till honom. Vad vill jag då göra av mitt liv, tänka nedsättande tankar om mig själv, eller försöka göra mitt lilla, så gott jag kan, för att sprida den frid, kärlek, glädje som Gud ger...? Jo det senaste såklart! Och jag får be Gud om ursäkt för att jag inte alltid klarar av att älska henne som han har skapat, att jag hatar henne som Jesus dog på korset för. Jag ska sluta med det! Så jag klarade faktsikt av att skärpa till mig, vända tankarna, göra en jobbig negativ dag till en glad positiv dag.


och den, positiva känslan, av att jag fixar det här, med Gud och människors hjälp, det tänker jag ta med mig in i 2012!


GOTT NYTT VÄLSIGNAT ÅR MINA FINA FINA VÄNNER! <3.


(och förresten, tror jag att den här statistikräknaren på bloggen måste ha fel ibland, för i såna fall skulle 35pers ha läst min blogg klockan 06.00 imorse, och i såna fall är ni ju inte riktigt kloka i huvudet!!!!)


kärlek!

/ia

Inga kommentarer: