fredag 23 december 2011

Homecoming – maybe we can start again?

-
Jag kom att tänka på att jag fått en ny hobby den här senaste tiden. Hobbyn att göra andra människor glada. Jag fullkomligt älskar det faktiskt! :)

Och visst låter det som ett ganska sunt fritidsintresse? Försöker göra slag i saken av tankarna att skicka uppmuntrande sms, eller kort, eller mejl till nån ibland. Så att det inte bara stannar i tanken.

Och vet ni vad? Det coola är att ju mer man själv försöker sprida glädje, desto mer får man själv också ta emot av kärlek, glädje och uppskattning. Alltså inte så att jag gör detta bara för att få människors uppskatting. Jag gör det av hjärtat. Men den automatiska konsekvensen blir kärlek som sprids som ringar på vattnet. Och det känns som det börjats skapas så många goda cirklar i mitt liv. Som lite motvikt mot alla de där onda cirklarna jag omgett mig av så länge.

Det här livet är bra häftigt alltså!


Jag vill tacka varendaste liten vän jag har för att just du finns i mitt liv. Vad vore livet utan er?
Och jag tackar Gud för att jag fått upp ögonen för hans underbara skapelse och de underbara skapelser som han skapat alla er till!



Jul i vårt hus.

Nu är jag hemma i Baggbo. Bland det bästa med att komma hem måste ju få vara att stoppa ner näsan i min älskade kattbäbis päls och bara mys-mysa med henne.. Visst håller du med J.K? ;)
Och imorn får jag mysa med en människobäbis också! Och inte vilken människobäbis som helst utan Edvin<3

Har haft en skön dag – myskläder och utan smink hela dagen – när hände det senast?
Och premiärat på skidorna. Det regnade. Det var bakhalt. Jag hade nog underskattat kroppens energibehov och höll på att svälta ihjäl efter en mil ca. MEN när det inte var några hala uppförsbackar utan platt och fint så kände jag känslan. Den där underbara känslan av att hjärtat jobbar, blodet pumpar, musklerna kämpar, snön, kraften, kroppen…. Det här kommer bli riktigt bra såsmånigom!

Ibland undrar jag om det verkligen är sant att jag är 23 år??. Om det inte bara är ljug och hitta på. Ett exempel på ett sådant tillfälle är när resten av familjen äter fläskkotletter och potatis och jag äter korv och makaroner istället. (mikrade rester dessutom) Då känner jag mig inte riktigt som 23… utan 3 snarare? ;)

Imorn är det julafton. Jag önskar er världens bästa jul allihopa om jag inte skriver mer innan dess. Till alla som firar jul med barn i närheten (ja gärna ni andra också) låt bli alkoholen för f**. Alla barn förtjänar en vit jul! Jag är evigt tacksam att mina föräldrar är nykterister (förutom pappas fyllor en gång vart tionde år typ, haha).
Var snälla mot varandra också!

Kärlek!
/ia.

Inga kommentarer: