torsdag 8 december 2011

snön ger ut sin oskuld

-
idag fick jag den här fina kommentaren på Friskis (när jag insett att jag inte hade med mig plånbok och träningskort och frågade om jag kunde komma in ändå genom att säga personnummer)

"Det är lungt. Du är ju omtalad och välkänd... jag menar ökänd här"

Haha. Tackar tackar!:)
Men det var med glimten i ögat och jag älskar det där stället. Mitt andra hem här i Falun :) Och i Stockholm fick jag minsann inte komma in när jag hade glömt träningskortet så tacka vet jag småstäder och landet ;)

och ja, Friskis&Svettis kommer jag sakna när jag flyttar härifrån.


När jag bild-googlade Friskis&Svettis kom den här bilden upp så den kunde jag ju inte låta bli att bjuda på! :)


Och: Julkorten börjar redan ramla in, både i brevlådan och levererat via dörr och knackning. Gud vad ni är gulliga! Och faktiskt, just såna där små glädjeämnen gör att jag känner att jag valt helt rätt när jag väljer kärlek, glädje och gemenskap istället för ensamhet, ledsamhet och självförakt. Små grejer som gör att man kämpar vidare. Tack!

Och nr 2: Eftersom jag tycker det är så urtråkigt att lägga pengarna på saker som är nyttiga och praktiska, men inte chickt och snyggt så är det ju skittråkigt att handla riktiga vinterskor med lite värme i..... Så nu har jag tiggt pengar av mamma&pappa och vinterskor är på väg. (Mina absolut bästa kängor nånsinn gav upp häromdagen. Förutom mina 20kr's converse var detta mitt bästa skoköp nånsinn. En stor sorg...)
Men tack mor&far för sponsring och jag tycker det är ok (fast Anna kommer gnälla lite, haha) att bli lite bortskämd för faktiskt så blev vi inte alls det när vi var yngre då pengarna aldrig fanns.

Kärlek!
/ia.

Inga kommentarer: