onsdag 7 december 2011

Cold Desert

-
I morse lästa jag dessa ord i min Bibel ”Bota mig, Herre, och jag är botad!” (Jer 17:14).

Just DET, gör att jag tror på det så mycket starkare denna gång. Tror verkligen på friskhet. Från nu och livet ut, för det är annorlunda nu. Det är inte jag som botat mig själv genom att skaffa mig 100% kontroll över min kropp. Det är HAN som har botat mig. Inifrån hjärtat.

Och min bön nu är att få bli helt återställd även fysiskt. Att läkarna ska ha fel. Att jag utan mediciner ska ha en helt fungerande kropp. Då, när den dagen kommer, då ska jag friskförklara mig själv till 100%. Det skulle vara så skönt. Det skulle vara det slutgilitga steget. Den sista punkten och slutet för min sjukdomstid. Men jag vet tyvärr inte hur länge jag vågar hoppas, tro, be om detta. Det ligger så mycket besvikelse i att det aldrig händer. Så be gärna med mig vänner, att även kroppen ska bli helt återställd från de dumma grejer jag utsatte den för. Att min kropp ska fungera som en frisk människas kropp. Be med mig, för snart orkar jag nog inte be och hoppas längre. Det har gått så många år och man blir lätt besviken när man hoppas, tror men sen händer inget...

Kärlek!
/ia.

Inga kommentarer: