onsdag 14 december 2011

du sa att livet var något enkelt, men jag kunde inte hålla med dig

-
Dilemmat: Jag vill att den här bloggen ska vara något positivt, något som inspirerar människor. Något som sprider glädje och kärlek. Jag vill vara någon som sprider glädje och kärlek.

Hur gör man då med dagarna då allt går åt skogen? När det blir fel.
Ska man låta bli att skriva om det för att inte sprida något negativt? Eller ska man dela med sig för att visa att livet inte alltid är enkelt och perfekt och går på raka spår? För att vara ärlig. (Jag borde bli bättre på att hålla käften helt och hållet tror jag, haha!)

Ikväll var en tuff kväll, med tuffa insikter om mig själv. Och jag ska klura på om det är bra att dela med sig av de lärdomar man kan dra av det. Eller om jag ska hålla mig till att skriva när jag har något positivt att dela med mig av.
Och så är jag rädd att göra människor ledsna och sårade om jag berättar hur det verkligen är. Ibland.

Vi får se. Vad tycker ni?


Kärlek!
/ia.

1 kommentar:

maria sa...

Var personlig, men inte privat. Utelämna det som kan såra, men visa att du oxå har brister. Det har vi ju alla. Att skriva om det du lärt dig av kan ju hjälpa andra.. Kram