torsdag 1 december 2011

För dig allena jag leva vill och dö.

-




Gör om och gör rätt!
– det är min nya livsfilosofi.

Och jag är så tacksam att jag kan känna glädje. Jag är så tacksam för att jag kan vara lycklig. Jag är så tacksam över att jag kan vara nöjd med mig själv. Jag är så tacksam över att kunna känna mig äkta. Jag är så tacksam över att få kunna sprida positiv energi. Jag är så tacksam för att jag kan känna mig som en bra vän. Jag är så tacksam över att få kunna vara en förebild, någon som sporrar andra. Jag är så tacksam över att känna mig som en hel människa. JAG ÄR SÅ TACKSAM FÖR ATT JAG KAN KÄNNA KÄRLEK TILL MINA MEDMÄNISKOR, på riktigt. Riktig kärlek, från hjärtat. Det är häftigt. Ibland kan jag bara inte låta bli att gå runt och le mot allt och alla och jag skulle bara vilja krama hela hela världen och varenda människa i den. Det är en cool känsla.

Jag är så tacksam att jag inte är på dåligt humör jämt, att jag inte blir sur på mina nära och kära hela tiden. Jag är så tacksam att jag inte känner mig falsk. Jag är så tacksam för att jag inte känner mig som världens sämsta vän, världens sämsta dotter, världens sämsta kristen. Jag är så tacksam över att inte gå runt med ständigt dåligt samvete, med känslan att aldrig nånsin räcka till. Jag är så tacksam att jag inte bryr mig lika mycket om hur jag ser ut. Jag är så tacksam att jag vissa dagar kan låta bli att träna och ändå må bra. Jag är så tacksam över att inte tycka livet är långtråkigt och meningslöst. Jag är så tacksam när jag inte känner mig ensam.

Och jag ska hylla två saker: Dels Gud&Jesus, för förvandlingen av mitt hjärta. Och dels fett (!). För när man vågar äta fett så får man energi att orka leva, orka vara glad, orka tänka positivt… ja en skön känsla i kroppen. Istället för att ständigt vara rastlös, orolig och ledsen.


Och jag tänker inte ägna tankarna åt alla de dagar av mitt liv jag slängde bort. För gjort är gjort. Min framtid är det enda jag kan påverka! Och låta det som hänt omvandlas till något som kan bli bra i slutändan.

Kärlek!
/Karin Lena-Maria Kristina Lindström : )

Inga kommentarer: