fredag 17 februari 2012

to a poet.

-
Lite vardagsprat:

Idag (tror jag?) firar jag tre år som singel. (och typ 20 år innan dess, haha) och nej, jag är inte ironisk med ”firar”. Däremot inte sagt att man vill fira ett fyraårsjubileum för det..


Och vilken fin dag! Och det är både bra och dåligt att jag är sjuk. Faktiskt lite, lite skönt att ”slippa” träna, slippa känna träningspressen. Men lite mindre roligt med en ond hals, och (utan piller) en värkande kropp och rödglansiga ögon. MEN med lite värktabletter funkar man och nu ska jag vila och sova fredag, lördag, söndag. Vilken lyx att vara ledig så! Vilken lyx att få stanna i stan och bara vara, gå promenader, dricka kaffe, ta det allmänt lugnt, hinna träffa vänner osv. Och på söndag ska jag på en liten utflykt utanför Dalarnas gränser, spännande att komma så långt bort, haha.

Och med tanke på det jobb jag har, där folk med rätt allvarliga halsinfektioner hostar på mig när jag är ca 20cm från deras ansikte är det kanske inte så konstigt att man blir smittad av lite basilusker. Nu ska jag bara se till att vara frisk till Tjejvasan och Vasaloppet. (sluttjatat om sjukdom!) Och på tal om jobb: det ser ganska hoppfullt ut för våren att få jobba litegrann i alla fall, har en bra feeling på gång!

Det jag upplevt på slutet, att jag ibland äter så lite att jag blir yr i huvudet och samtidigt går upp i vikt, är så.himla.jobbigt. Som en före detta (?) ätstörds värsta mardröm typ. Och man blir frustrerad. När man vissa dagar äter inte alls så mkt, och ändå inte blir hungrig så undrar man ju vad det är för fel.
Aja, skitisamma, det jag tänkte säga var: Jag tror det vänder snart! Jag ska bara plåga mig igenom lite vasaloppsuppladdning med mycket kolhydrater, pasta och sånt där annat läskigt. SEN kommer saker och ting bli bra igen, jag känner det på mig. Jag ska INTE tillbaka till gamla tankar och mönster, jag ska leva med att glatt och avslappnat förhållande till vikt, träning och mat. Så det så!


och jag vill åka snowboard!


Kärlek! /ia.

Inga kommentarer: