måndag 13 februari 2012

leave the stone crushed in your heart

-
Efter att ha varit ledig i 2,5 dag känner jag mig riktigt pepp på att gå till jobbet igen. Pepp på att se vilka patienter jag ska ta hand om i dag, pepp på att lära mig mera, pepp på att försöka komma in i sjuksköterskerollen. Bra va? Det är väl så det ska vara. Jag vill alltid ha det så. Att jag ska längta efter mitt jobb när jag varit ledig därifrån ett tag. Ett jobb som ger energi, inte bara tar. Ska man spendera ca 40/h vecka på ett jobb i hur många år som helst skulle jag inte stå ut med att tycka det var det tråkigaste och jobbigaste jag visste och bara längta därifrån. Förstå hur mycket tid av sitt liv man skulle slänga bort då..?

Och för övrigt känner jag mig också glad och pigg och balanserad. Så no worries!:) Kanske att jag insett hur läskigt beroende jag blivit av vissa saker. Lite skrämmande, men samtidigt vore det nog inte så bra om det inte vore så också. .. Svammel!
Och lite roliga planer på g som gör mig glad : )

En pepp tjej, ska vi säga så helt enkelt. Tack Gud för denna dagen såsom alla dagar.

Kärlek! /ia.

Inga kommentarer: