måndag 27 februari 2012

är det nu, nu som det tar slut?

-
Vad tror ni jag skulle ångra mest i efterhand liksom? Om jag åt ”för” mycket denna vecka, och går upp lite i vikt (kaaanske att jag gör av med lite energi på söndag också?) eller att jag inte kommer orka hela vasaloppet pågrund av dålig laddning och inte tillräckligt med energi och kolhydrater i kroppen?
Jag menar, några kilo kan man faktiskt gå ner sedan, även om jag fått för mig att det är omöjligt för just mig. Men att inte orka genomföra vasaloppet skulle ju vara lite snopet med tanke på att jag tränat för det nästan hela vintern?
Så nu SKA jag äta pasta hela veckan och verkligen försöka äta två, ordentligt stora, mål riktigt mat om dagen. Spännande ;) Kanske kommer jag inte väga 100 kg ändå nästa vecka?
Haha.

Btw, en viktig insikt för mig, på detta mitt svaga område: När man duschar tillsammans med 100-tals andra kvinnor efter tjejvasan så får man vissa, kloka, insikter. Ca 99% av alla kvinnor ser INTE ut som underklädesmodellerna som sitter uppsmetade på alla varuhusväggar. Som jag ofta tänker. De allra, allra flesta kvinnor har fett på kroppen. Det är inte ovanligt, utan högst normalt att ha ett litet extra lager fett längst ner på magen. Stora delar av Sveriges kvinnliga befolkning ser nog inte ut som elitidrottskvinnor. Har inte magrutor. Kvinnor har rumpa, lår, mage, bröst…. Kanske jag kan vara en av dem och vara nöjd med det? Kanske jag inte behöver vara ett undantag. Kanske jag har existensberättigande utan att vara ett benrangel med ett sexpack på magen. Kanske att man inte är misslyckad för att man inte har lyckats träna bort sina bröst?



och nej, det var ju inte såhär vi såg ut...

kärlek! /ia.

1 kommentar:

maria sa...

Jag tror du kommer ångra mest om du inte klarar Vasan, eller hur? Och pasta fram till lördag ger dig ju inga överviktssymptom direkt, dit har du lång väg..

Bra att du tar upp den där påsen på magen, de flesta tjejer har en, och det behövs inte tränas bort.. Antar att den kan va bra att ha under en framtida graviditet.. :)