måndag 8 augusti 2011

babyface, part 2.

-

Angående det där temat om att jag tydligen ser så ung ut, fick jag det bekräftat ännu en gång idag:
Busschaufför: Ja, du är väl 15, 16 va? (För att situationen inte ska bli alltför genant för honom drar jag en lite vit lögn): Nä, jag är 20, faktiskt.
Han trodde alltså att jag var ca 7-8 år yngre än vad jag är, någon som precis gått ur nian typ. Tackar! Men han sa som alla andra att ”när du blir äldre kommer du tycka att det är världens komplimang att du ser ung ut”. Och så var det ju bra för då kunde jag ju lätt åka buss på halv biljett, tyckte han.

Ja förresten så envisades han med att jag inte skulle betala alls, så bussturen blev gratis, något komiskt och till syvende och sist så tyckte jag att det var en mycket trevlig chaffis! (Men så var han ju inte helsvensk och det har ju en förmåga att vara lite mer avslappnat då….)
För jag tar inte illa upp när folk säger jag ser ung ut. Är alldeles för van : )


15 eller 23, who knows and who cares?


/ia

Inga kommentarer: