onsdag 10 augusti 2011

Jag är din vän och vi lär oss av varann

-


Att va i Grekland med sina bästa vänner blev man också himla glad av alltså.


Igen? Någon sugen?

Sånt som gör mig glad…:
Idag när jag var hos barnmorskan för att kolla blodtrycket så sa hon nått i stil med: du är ganska vältränad va? Jag: ”… Njo, jag tränar väl en del…”. Hon: ”Ja för det märks/hörs” på pulsen.

Träningsegot/nörden i mig jublar.
För det är klart, när något som är (för?) viktigt för en och som man lägger (för?) mycket tid på, så är det ju roligt när det ger lite resultat. Så när det inte syns på utsidan så är det kul när det är nån vits med tränandet ändå iallfall, ett starkt hjärta är väl ett fint betyg och bra hälsobesked.
Och lågt blodtryck också.. Ja sånt som jag blir glad av helt enkelt. Tur människor är olika och att man blir glad av nått i alla fall : )

Och detta har firats. Hur då? Jo med det veckliga ”mastodont-svettningar”s passet: 5km löpbands-spring i (för mig) relativt högt tempo, följt av bananpaus och sedan 75min spinning. Alltså helt sjukt vad jag svettas, man kan typ vrida ur kläderna efteråt. Och så är man helt slut så man knappt vet hur man ska orka ta sig hem. Men sen – blir man nöjd och glad. Och sover gott.
Fina fisken alltså.
(och just nu - när träningen faktiskt går lite bra och framåt, vändningen är det positiva med att ha varit nere i botten, så får ni nog stå ut med en del träningsinlägg - det är ju liksom så kul.)

/ia.


Inga kommentarer: