onsdag 10 augusti 2011

I wish I was your favorite girl

-

en sån där förvarning: nej jag är inte mörkt, svart deprimerad. jag har bara försökt fånga en känsla - ett ögonblicksmoment - en kväll...

...igen


Alla så lyckliga.
Du ler.
Så att ingen ska se. Bakom masken.
Maskäten.

Trycket stiger.
Skriket – det tysta gallskriket som ingen hör.
Hotar att ta sig ut.
Så knip. Läpparna hårt.
Och le.

Och varje gång jag ser
Dig.
Er.
Ett litet hugg i hjärtat.
Ett lätt slag i magen.
Bländad.
Av dig.
Av Er.
Om
Om inte. Om,
det hade kunnat varit jag.
Som stod där vid din sida.
Strålande lycklig och vacker.
Som fick ta din brunbrända hand.
Stryka genom ditt hår.
Jag skulle torka dina tårar,
Såsom ingen annan nånsinn gjort.

Och i min säng om natten.
När alla är så lyckliga.
Efter kärlekens kväll.
Är jag den enda som inte ler?
Som kväver ett skrik.
Som rullar varv efter varv.
Som vrider mig bland mina lakan.
Som en metmask vrider sig på kroken
Dödsdömd

Innan
Den sköna, befriande sömnen tar mig med.
Som en gäst,
Till lyckans land.


/ia

Inga kommentarer: