lördag 27 augusti 2011

Leave tonight and live and die this way

-
Hej alla trogna och otrogna bloggläsare! (fast jag föraktar otrohet. i den äktenskapliga meningen alltså. Är man otrogen är det dags att göra slut!!!
otrogenhet till bloggar kan man väl stå ut lite mer med, i nån grad sådär. )

Aja, skitisamma. Det jag ville säga ikväll var väl i stort sett bara att jag är hemma, mår bra (eller allt snurrar - om det beror på post-färjaåkande, saltbrist, att dagens lunch var glass och middag chokladboll eller något annat knas vet jag inte - men sängen kallar oavsett!) och har haft en väldigt bra resa. Den kommer jag säkert berätta mer om snart eller såsmånigom och lägga upp en del bilder då och då.
Men snabbt bara: St:Petersburg var en fantastisk stad. Dels beroende på att den är mycket större än alla andra städer jag besökt (en bit över 4,5 miljoner tror jag), att den ryska kulturen är annorlunda, att staden var otroligt vacker där med allt vatten runt omkring (lite som Stockholm) men framförallt beroende på den helt fantastiska och annorlunda arkitekturen. Massor med häftiga byggnader överallt, och då var vi bara där en dag, finns säkert tonvis mer att se.
- så jag måste nog tillbaka nån gång :)

Sen var vi en dag i Helsingfors också. Och båtivet med mor var riktigt mysigt, faktiskt. Jag tror jag var ganska snäll iallafall.



Helsingfors


Vinterpalatset - St:Petersburg


Och resesuget i mig har ju på ett sätt fått sig lite tillfredställelse... men då blir man ju sugen på mer också! nån som är villig att göra en jorden-runt resa med mig? :)


Puss!

/ia


Inga kommentarer: