onsdag 20 februari 2013

that it's all for the best?

även om jag nästintill friskförklarat mig själv så kan det komma dagar då man känner sig som en stooooor fet elefant. och man blir så förbannad på sig själv för att man äter så mycket, äter fel, tränar fel, tränar för lite, är för lat, promenerar för lite, har för dålig diciplin, äter för mycket fett/socker/kolhydrater etc. att min kropp kommer förfalla och jag kommer öka i vikt non-stop tills jag väger hundra kilo. 

ja såna dagar kommer ibland, de mönstren är ju rätt rejält inkörda i huvudet. (och lite sant är det också, jag HAR dålig diciplin!)
och man önskar att någon kunde slå en i huvudet med en stekpanna. för att tänka smartare eller för att slippa vara med. 

MEN
då får man vara tacksam för att dessa känslor och dagar är undantag numera, inte vardag. 

och det är samma gamla vanliga medicin som hjälper när paniken vill tränga sig på: träna skiten ur sig. vissa gånger funkar det inte ens att tänka tanken att bemöta den där ångesten med klok tankeverksamhet. jag måste bara ut och röra på mig!
åkte hemifrån som ett stort åskmoln och kom tillbaka som en glad liten solstråle. 
1 mil skidor i hets-tempo räddade min kväll :)


kärlek! /ia. 

Inga kommentarer: