måndag 25 februari 2013

jag vill vara på väg, men våga stanna.

när jag är glad....

så vill jag inte analysera. inte tänka. på hur och varför och sen och vad som kan gå fel. 
de dagar jag har en lyckofågel i bröstet vill jag bara vara där. stanna i känslan. bevara den.
tacksam, glad och nöjd över att få vara med och leva. vara med och känna.
något stort - tacksam att få känna något så stort.

jag vill inte vara rädd. inte låta oron ta över.

när allt är bra och man inte vill vara någon annanstans
då tänker jag inte på allt som kanske inte är perfekt. 

så:
jag analyserar inte, jag är inte rädd, jag tänker inte på framtiden hundra år fram.
jag ÄR här. nu. levande.
tar tacksamt emot de dagar man får stryka lilla lyckofågeln lätt över vingarna

man vet inte hur länge man lever. det kan ta slut imorgon.
men NU. är jag här.
hos dig.

kärlek! /ia.

Inga kommentarer: