onsdag 6 februari 2013

jag tänker alltså finns jag

jag vill säga något vettigt. men när ska man ha tid för det? klockan är över halv elva och jag ska upp strax efter fem.

idag har jag träffat Joakim, my-best-friend. jag saknade det så länge och nu har jag insett att jag har det. kommer ihåg att det var min önskning till jultomten ett år, haha. att få ha en bästa vän. 
en bästa-vän är en sådan som lyssnar på ens världsproblem och sedan tar ner en på jorden genom att skratta och konstatera att man är en tjej. en tjej i allra högsta grad, med tjejiga problem.
att få skratta och bli lätt i hjärtat. det är sådant man har bästa vänner till.

tack jultomten.
eller tack Gud....?

ja, jag skriver inte så mycket om Gud nu. inte så mycket som jag skulle önska iallafall. för det kräver tid och inspiration och flow.

men jag TÄNKER mycket på honom. nästan jämt. så hjärnan knakar. ibland blir jag inte riktigt klok. så då jag får träna på att vila. vila i glädjen och tryggheten och vissheten och kärleken och att jag inte fattar allt, aldrig kommer fatta allt,  och att jag inte fattar hur man ska leva sitt liv.

och det är coolt. trots att jag failar så himla mycket får jag vara med i Guds laguppställning ändå. får vara med på spelplanen. han litar på mig, trots att jag strular till det och är som en liten uppkäftig skitunge. som tror att jag kan själv. 
ja det är stort. att få chans, på chans, på chans. och vi kommer nog aldrig ens ana hur mycket han vill oss väl och hur stora planer han har för oss och vi kommer aldrig ens se alla de snedsteg vi tar som han får lov att ha överseende med och förlåta oss för. för att han älskar oss och han älskar att vi har den fria viljan och måste välja honom.


och så tänkte jag säga att jag idag fått ett sådant där erbjudande som man borde bli superglad av. om man letar efter trygghet. (om man är normal?) om man däremot letar efter frihet känns det mest scary. men det blir bra, det blir fint, det ordnar sig!

och att imorn få ha torsdag, fast ha fredag, att få helgfeeling och få vara ledig fre+lör. att få längta efter någon och veta att det bara är timmar kvar...tills man ska drunkna litegrann. det är fint att få ha det så.

kärlek! /ia

Inga kommentarer: