lördag 10 november 2012

sjukhusbesok, igen.


som vanligt lite beslutsangest. som att jag borde aka till Dehli om tva veckor men att jag vill aka hem. ska bestamma mig i borjan av nasta vecka.

gardagen var lang. lite annorlunda. intensiv. den borjade namligen med att jag 5min efter uppstigande (helt nyvaken alltsa) hode ett hart bankande pa var rumsdorr och att Jauqulin skrek "ia...ia! you have to come, Sarah is sick!).
sa det var bara att rusa ivag och pa de ca 20sek det tog att komma till Sarah i recreation-room sa hann det ga en del tankar om vad jag egentligen skulle kunna gora at saken. bara for att man ar sjukskoterska sa ar det ju knappast som jag ar expert pa sana har akut-situationer, speciellt inte som man ar alldeles nyutbildad. Men EN viktig sak hann jag tanka: behall lugn, forsok fa de andra lugna, en overblick over situationen...
nar jag kom fram till Sarah blev jag ratt radd, for hon lag ororlig pa madrasserna och var totalt gra/vit/gron i ansiktet. MEN som tur var (tack Gode Gud!) sa vaknade hon fran sin svimning fort och borjade ma battre. Men hade ont i hjartat sa istallet for volontararbete pa vardcentralen sa blev det ytterligare ett sjukhusbesok (var ju dar som sallskap till Kate for 2 veckor sen).
Val dar blev Sarah omhandertagen fort, de tog EKG och sa, och det var helt normalt och hon madde ju battre ocksa, sa det kandes nastan mest som en 'rolig' utflykt - eller larorikt for mig iallafall att se hur ett indiskt privatsjukhus kan se ut.
Men sen skulle hon traffa ytterligare en doktor, gora ultraljud pa hjartat osv. Sa det  tog sin lilla tid, men Arun, Camp-chefen, som var med oss var sa snall och bjod oss och Rajeev, chaufforen, pa te/kaffe, muffins, jucie osv.

sen fick vi aka hem igen, sara med lite magmediciner med sig och allt var frid och frojd igen, sa eftermiddagen spenderade vi pa en annan strand an var vanliga, jag Sarah och Lene. VAr sa fint och harligt att bada igen, var ju nastan 2veckor sen sist.
och pa kvallen var vi ut och at igen, i Colva pa var favoritrestaurang, sista kvallen for Sarah, hon aker ju idag.

nu ska vi ata frukost, sen ar det nog en halv-dag pa stranden som vantar, sen foljer jag och Lena Sarah till flygplatsen.

nu fick ni en liten insikt i vad jag har for mig.
det blir nog en bra dag :)

karlek! /ia.



Inga kommentarer: