fredag 30 november 2012

helt bara bra


igår sprang jag upp på 45:an (min gamla arbetsplats - öron-näsa-hals avdelningen) en sväng innan jag skulle träffa johanna på stan. och åhhhhh vad jag gillar det stället. eller, människorna på det stället, rättare sagt. får man världens varmaste välkomnande av världens bästa arbetskamrater så kan man ju inte bli annat än alldeles varmt i hjärtat. och glad att få komma tillbaka. för japp, då var det kirrat: på måndag börjar jag jobba igen och gör comeback som sjuksköterska. ska bli spännande och roligt. fast lite nervigt, har ju drömt, medan jag var i Indien, om när jag skulle börja jobba igen. och allt var kaos. haha. så därför fick jag min en 'inskolningsdag' till att börja med, på måndag kväll. perfekt! är ju 'bara' timmis' men tror och hoppas det ska lösa sig med tillräckligt med jobb. det gör det. 

som sagt, så glad att få komma tillbaka till en arbetsplats där jag trivs så så bra. att ha sådana bra arbetskamrater, trevliga (mestadels, hehe) patienter och en bra chef... ja en sån arbetsplats får man försöka hålla hårt i. (fast fast tjänst- nej tack. då kan jag ju inte ut och resa och fara som jag vill, och som är min plan för närmaste året. så att vara timmis/vikarie passar mig utmärkt för tillfället. bor ju hemma hos mamma och pappa så jag kan spara lite pengar också. lilltjejen :) )

och sen fika med johanna-vännen. och allt är liksom som vanligt, man tar vid där man slutar och skrattar, skvallrar och pratar strunt. (och djupt) så som det ska vara tjejer emellan ;) 

och sen ytterligare en efterlängtad comeback: friskis! mitt kära, älskade friskis. körde ett spinningpass och åhhh vad kul det var. svettigt, härligt, jobbigt och ROLIGT. är så himla träningsglad och träningspepp nu. att bygga upp kroppen igen. inte för att mota någon ångest, utan för att må bra och bli stark, både fysiskt men också mentalt. mår ju så himla bra av att få träna ordentligt. endorfinerna behövs för att bli pigg och glad. ska dock akta mig från att träna för mycket. inte slita ut mig. bli duktigare på att vila emellan passen. det är mitt mål. (och att komma i bra form till Tjejvasan i februari, så kondis och uthållig styrka är målet)

och nästa anhalt på min falun-resa (det är väl så det kommer bli nu när jag bor i Baggbo - att försöka maximera varje tillfälle jag åker in till stan) var iallafall ett Jocke-besök i Stennäset. åh så underbart att träffa min bästa skratt-och-djupt-filosofernade-bästis. tänk att ha en vän som allt liksom klaffar med så himla bra. som man kan skratta ihjäl sig med. som man kan vara ärlig med. att man kan driva med varandras svagheter. som man kan prata Gud, kärlek, relationer, vänskap, jobb, framtid, ALLT med. det är lyxigt att få ha en sådan VÄN.

öh ja, man kanske helt enkelt kan säga: att vara tillbaka i vardagslivet är bra fint. älskade min resa till Indien, och älskar att vara hemma igen. finare kan man ju inte ha det. TACKSAMHET!


kärlek! / ia


Inga kommentarer: