söndag 11 november 2012

hjartats lovsang


idag ar det sondag, gudstjanstdag. dagen da jag hemma nastan alltid brukar ga till kyrkan.
men det gor jag inte har.

men jag har redan fran forsta borjan kant en stark kansla av att koppla av, njuta av livet, gladjas, ma bra, njuta av sol, strand, bad, umgange....och ja LIVSGLADJE helt enkelt. och da kanna en san stor, stor tacksamhet till Gud, som skapat allt detta, som later mig vara med om detta, som vant mitt liv till sa mycket battre och positivare an forut...
... ja att kanna den TACKSAMHETEN och lovprisa Gud i sitt hjarta, for mig ar det ocksa en sorts gudstjanst. det far bli min gudstjanst nu nar jag ar i Indien. Tanka pa allt bra och tacka Gud lite extra pa just sondagar.

men ar det nagot jag saknar lite extra mycket fran forsamlingsgemenskapen och livet hemma (ja, forutom alla fantastiska manniskor och vanner da) sa ar det att sjunga lovsang. det ar nagot speciellt med det. nagot som gar utanfor hjarnan och forstandet och drabbar hjartat och kanslorna. jag saknar det. det dara gensvaret pa Guds karlek.

ha en bra dag, det ar jag saker pa att jag kommer fa. som sa ofta pa just sondagar: en heldag pa beachen vantar, bra uppladdning infor veckan :)

karlek. och varme, kann hur jag sander den till just DIG.
/ia.

Inga kommentarer: