söndag 25 november 2012

sista kvallen.


jaha, sa sitter man da har. sista kvallen i indien.  indienaventyret ar da alltsa alldeles snart over. sa sjukt!
kanns pa ett satt som tiden gatt jattefort, samtidigt kanns det som man varit har i evigheter.

pa ett satt vill man aka hem, langtar efter mycket olika grejer och personer dar hemma. (detta star, forutom familj och vanner pa langta listan: lyssna pa 'min' musik pa spotify, anvanda min dator igen. kunna lasa och blogga vettigt. kora bil. baka, laga mat, stada, sortera, pyssla (!!!). ata fil. gora julmysigt, lyssna pa julmusik, tanda adventsljustakar/stjarnor osv. ja JUL-myset helt enkelt. ga pa promenader utan att vara radd for hundar. trana ordentligt igen (aspepp!). kopa en iphone. aka snowboard. langdskidor saklart! planera nya resor, stora som sma. halsa pa vaner. ga pa mysiga fik. kunna prata svenska med mina patienter. )

pa ett satt kanner man att man blir sentimental och kommer sakna sa mycket har. 
man hade kunnat gjort manga saker annorlunda. samtidigt ar jag sa oerhort tacksam.

 sa det ar med en stor kansla av tacksamhet som jag lamnar detta land med.

tacksam for att jag inte blivit hundbiten, ormbiten, fiskbiten, stangad av nagon tjur (ja som ni ser gillar jag ju inte djur! forutom katter da ) tacksam for sol och varme, bad i havet, fina strander, glatt humor.
tacksam for friskhet (forutom denna forkylning da) men tio veckor i indien utan ett endaste litet magproblem tycker jag ar ratt bra jobbat. heja min  kropp!  tacksam att jag (hittills - ska ju bli skjutsad till flygplatsen imorn ocksa..) overlevt den indiska trafiken.
tacksam for tusen olika saker, man absolut framforallt: alla UNDERBARA MANNISKOR jag mott. bade de andra volontarerna och den indiska befolkningen. minnen for livet. sa himla fantastiskt bara. skulle kunna skriva spaltkilometrar om det men sparar det till en annan gang.


idag har jag utnyttjat dagen till att ligga pa stranden hela dagen (forkylningen har vant till det battre, tack och lov!). suga ur det sista av solen och beachlivet, antar det kan behovas i vintersverige. kanns so overkligt att ni darhemma har det gratt och kallt nar det alltid ar stralande stek-sol har. och jag antar att nar man kommer hem sa kommer allt detta med indien sakert kannas avlagset, som en konstig drom.

hursomhelst sa kanns det anda, trots sentimentaliteten, bra att aka imorgon. kanner mig klar med campen och Goa. kanske angrar lite, lite att jag inte ska resa runt i indien. att jag fegade ur. men kanske har Gud en plan med det med. jag vill komma tillbaka!

nu borde jag fortsatta packa vaskan. och se om den forhoppningsvis kanske eventuellt ska kunna ga att stanga, haha.

syns snart sverige! 
karlek! /ia 

Inga kommentarer: