måndag 5 november 2012

hej.


lite kort vad som hant sen sist:

har INTE varit pa beachen (bara for att jogga) eller badat. det har varit lite regningt vader nagra dagar, men nu tror jag det ar battre igen. det var inte nagra helgdagar eller festivaler forra veckan, sa en vanlig 'hard' arbetsvecka. kanns ju bra, det ar ju faktiskt volontararbetet man ar har for.... fast allt det andra, fritiden, solen, vannerna, utflykterna ar en STOR STOR bonus som jag nog inte hade raknat med sa strarkt. och det kommer jag nog sakna valdigt, valdigt mycket. detta kollektivliv, att alltid vara omgiven av manniskor, ata tillsammans, gora saker tillsammans med, alltid nagon att prata med..

i lordags kvall/natt var vi ute pa en nattklubb har i Goa. ett himla harligt gang som var ute, 9st var vi, och da blir ju allt roligt. klubben var valdigt 'vasterlandsk' men det var mest indier dar... och den lag i ett hotell, som utanfor hade en pool.... som nagon knuffade i mig i. som tur va sa sallskapade Sarah mig i poolen, se sen var vi tva stycken som fortsatte dansandet pa klubben TOTALT genomvata. inte nagot man skulle gora i Sverige direkt, och ett minne for livet! och jag var nastintill torr nar vi kom hem (ca fem pa morgonen....) sa det tycker jag var bra dansat av mig ;) hursomhelst, en sjukt rolig natt och det kanns sa fint att fa dela den har tiden med sadana fina manniskor har. man blir liksom vanner pa ett annat satt an hemma. pa ett satt ytligare, for man berattar inta allt for varandra, vet inte sa mkt om varandras forflutna osv. pa ett satt djupare, for samtidigt delar man sa mycket, rum, maltider, vardag, vi lever sa tatt ihop. och att vi delar LIVET pa detta satt gor att det kanns som man kommer sa nara varandra pa sa kort tid. och fastan vi ar sa olika, sa lar man sig att verkligen tycka om, ja alska, manniskorna har.


och nu borjar alltsa en ny vecka. ocksa denna full, utan helgdagar och ska ev. aven jobba fredag + lordag em, fast jag skulle helst ligga pa stranden da. livet ar hart ;) och denna vecka maste jag bestamma mig vad jag ska gora med mitt liv. eller rattare sagt: med min fortsatta resa. ska jag andra mina flygbiljetter och aka hem efter mina 10veckor har pa campen? ska jag stanna 12 veckor, alltsa fem veckor from. nu? ska jag from. nasta vecka resa runt i norra indien tillsammans med Lene och Kristin (norskorna,) ?
Gud, led mig i detta sa att det blir din vilja och inte bara mina onskningar. det ar ju darfor jag ar har.

kram och karlek!

ps. igar tvattade jag haret med schampo for forsta gangen pa ca 1man. och drack INTE kaffe och fick INTE huvudvark eller abstinens. vad konstig jag blivit! ;)  d.s

/ia. 

1 kommentar:

Natha sa...

Förstår precis vad du menar. Jag har ju bott i kollektiv i fyra år ombord och samtidigt som man vet väldigt mycket om alla så vet man ibland ingenting om vissa som man inte haft djupare samtal med :) det är intressant det där.