söndag 25 november 2012

icke-karleken



det skrattretande, det typiska, det manskliga:

man tanker pa nagon man inte borde tanka sa mycket pa, innan man aker. for det ar anda omojligt, onodigt, oatkommligt, osunt.

sa aker man till indien och efter nagon vecka tankar man: ahh vad skont, jag tanker mindre pa den dar personen jag inte borde tanka pa. jag drommer mindre, bade dagdrommeriet och nattdrommarna. ersatts. tanker pa annat. tanker logiskt. ser allt det dar omojliga. att man ju egentligen inte ens vill. och absolut inte borde. av tusen (iallafall 3 !) olika anledningar. bara har fatt ett forvridet hjarta och knapp hjarna.

men....
sen narmar sig hemkomsten. man borjar slappa indien och mentalt stalla in sig pa sverige igen... och vad hander da? jo, vips sa ar han dar i tankarna igen. mer och mer for varje dag som gar. typiskt! inte sjutton hjalpte 2,5manader for att komma over den upphangdheten. 
hur blir det forsta gangen vi ses igen? kommer det kannas likadant? mer? mindre? kommer vi fortfarande vara vanner? 

varfor sjutton hanger jag alltid upp mig pa helt fel personer? ( och varfor sjutton bloggar jag om detta for??? ) vet inte hur manga ganger jag fatt fragan har i indien om jag ar gift eller om jag har nan pojkvan? och nar svaret ar nej fragar de ofta varfor (att vara singel vid 24 ar ju liksom lite i aldsta laget har) har fatt lite forslag pa vad som kan vara fel, t.ex. att jag ar for blyg... och det kan ju visserligen vara sant. och senast idag sa lovade jag en indisk bar/restaurangagare att ha med min pojkvann nasta gang jag kommer. (och da sa jag att det kunde droja innan han fick se mig igen, haha!)

hursomhelst sa tror jag inte anledningen till att jag ar singel ar att jag ar for blyg eller inte har utseendet eller natt sant. problemet ar: jag foralskar mig alltid i fel personer.!! det har liksom hittills varit ett helt genomgaende tema i mitt liv.

men heeey, ett tillagg till detta: jag ar oerhort nojd med att vara singel ocksa. for jag har ju liksom the time of my life. sa vad sjutton ska jag da med en pojkvann till?

min forsta, enda, kyss-kamrat i indien: denna tjur...! romantiskt varre! ;)


karlek! /ia


Inga kommentarer: