lördag 9 mars 2013

Let me learn from where I have been

efter en tung dag på jobbet har man två val:
- gå hem och dö lite i soffan
- FÖRST gå och träna skiten ur sig och SEN gå hem och dö lite i soffan.

Gissa vilket alternativ jag förespråkar och valde idag? hehe.

Friskis mötte jag en dam/tant som kom dit med rollator. säkert nästan 90 bast. som var där och tränade! hur grymt som helst ju! blir sjukt inspirerad, en sån där krut-gumme-människa ska jag också bli. har förresten för länge sen bestämt mig att bli minst hundra år. så det hade jag tänkt uppfylla.
trevlig var hon också tanten. pratade och peppade mig när jag kutade på löpbandet, haha :)har ju nämnt det förut men åh vad man kan älska gamla tanter och farbröder alltså!


en sak som känns hoppfullt är att de flesta, relativt inte-jättegamla människor man möter som är rejält sjuka har levt ganska ohälsosamma liv. jag har nog t.ex. aldrig träffat en patient med cancer i halsregionen som aldrig rökt. (som pappa sa: att röka är ju som en biljett till självmord, bara att det blir så mycket mera utdraget)
så, såklart man kan bli sjuk, eller dö plötsligt, även om man är en sån där himla hurtbulle. men riskerna minskar ju avsevärt. och chansen att bli en hundraårig krut-gumma ökar. ;)

typ så.
efter en sån här dag är hälsa för mig tacos och en bit (eller tre) choklad. 70% pecan-seasalt.... beroende. mmmmm!

hälsa är ibland att skita i att gå och lägga sig tidigt fastän man borde och istället tjattra med de bästa brudarna, dricka kaffe alldeles för sent och skratta åt allt och inget. och skvallra litegrann ;) älskar er, bara så ni vet!

hälsa kan vara att läsa tre meningar ur Bibeln på morgonen, med sin på-stående-fot frukost vid diskbänken. ta en minut för att få inspiration och kraft för resten av dagen.

hälsa kan vara att erkänna för sig själv att man mår bra av att bo hemma hos sina föräldrar, fastän man är nästan 25, att erkänna för sig själv att man tycker tanken på att bo själv igen är läskig eftersom jag inte vet om jag skulle kunna klara av att äta ordentligt/riktig mat. 

hälsa kan vara att gå och lägga sig före tio en lördagkväll. så: godnatt! 



klok som en hundraåring med en sextonårings kropp - det var så jag hade tänkt mig att bli. heh.

kärlek! /ia

1 kommentar:

Emmeli sa...

DU kommer att lyckas, Krut-Ia! <3 kram på dig!