torsdag 28 mars 2013

glad påsk helg!

i väntan på nått deep-inlägg får det bli ett vardags:

har jobbat må-ons men nu är jag ledig. hela påsken! wihooo (borde man ju tänka, och det gör jag mest också, men ibland tycker jag ju det är lite jobbigt att vara ledig och ha tid. men hoppas fylla ledigheten med massa roliga aktiviteter och finväder och umgänge, och i så fall blire nog bra)

idag ska jag åka bräda med Mikael och det ser ju ut att vara nice-igt väder. flera veckor sen jag åkte så pepp pepp:)
kyrkan ikväll på knytkalas/påskbuffé/gemenskapskväll. skitbra grej och iniativ tycker jag, vi började med det förra året. man behöver sånt i en församling. komma tillsammans, umgås, skratta, äta.

imorn ska jag nog träffa 'lillsyrran' hehe. finaste emelie som flyttat till östersund men är hemma nu. pepp på det med, att prata och uppdatera varann om det senaste :)
och kanske påskmusik-konsert i bjursåskyrka. högtidligt och svart och sådär på långfredagen. längtar efter svenska kyrkan ibland, och stämningen där,  när jag är i pingst, så det blir nog bra.

och på lördag kommer nog syrran med familj hit och kanske lite mer backen och snowboard och kanske jag ska dra nån sista tur på längdskidorna också.

ja, det var påskplanerna det.

för övrigt håller jag på att planera och styra upp en flytt till stan. jag har ju sagt efter vintern, och det börjar ju bli nu. förutsättningarna ändras hela tiden från kollektiv till sambo till ensam, från etta, fyra, trea, två och allt möjligt. det är lite rörigt men lite spännande och jag återkommer när jag vet mer :)
och är intresserad av alla sorters lägenheter, hör av er om ni vet nått.

puss och kärlek! /ia

Inga kommentarer: