tisdag 30 oktober 2012

let's search a perfect day


sahar kan en bra, annorlunda fodelsedag spenderas:

god frukost, yoghurt med papaya. gick ner till stranden dar jag spenderade dagen (utan att branna mig - jippi!) tillsammans med tva tyskar, en amerikanska, tre brittiskor och en indiska. fint att fa ha det sa, att ha vanner fran hela varlden!
OCH valdigt skont att ligga pa en strand och ha det varmt och gott pa sin host-fodelsedag. har ju inte hant forr, men jag gor garna om det :) 

nar vi kom hem pa eftermiddagen stack jag ut pa en joggingtur. kandes riktigt bra! nar nagon fragade "ska du verkligen springa pa din fodelsedag?" som att det vore en uppoffring sa kontrade jag med "pa min fodelsedag vill jag ju gora det jag tycker allra bast om". okej, inte springa kanske, men att trana. och det tror jag ar helt ratt installning till traning, att det ska vara nagot man kanner sug efter, nagot man tycker ar kul, nagot man VILL gora for att kroppen har ett behov av det. och sen en sadan dag som igar, nar man kanner sig trott och sliten och inte alls sugen pa traning, da star man over. lyssnar pa kroppen. jag forsoker lara mig, det kanns sunt.

hursomhelst: sen pa kvallen var vi ett gang ute och firade min fodelsedag genom att ata middag pa en restaurang nara Majorda beach. min, fortfarande ibland lite vacklande sjalvkansla (men den ar pa vag upp, haller pa att stabiliseras) sa mig: tror du verkligen folk vill uppoffra sin tid, sitt sallskap, sina pengar for att fira dig. OM nagon foljer med ar det bara for att vara snalla och for att de tycker synd om dig. MEN jag tror faktiskt inte det var sa. Folk ville. Sa vi var 13personer inklusive mig, aterigen fran jordens alla horn. det kanns sa stort! vet inte hur manga ganger jag blev sjungen for... lilla mig.

tack for alla grattis hemifran ocksa! det varmer. och man vet att man har nagot att sakna, langta och komma hem till.

sa: fodelsedagen var grym! (alderskrisen skjuter jag upp och ska fundera pa senare, hehe)


igar var dock en trott dag. trott bade som i somn trott, inte sa mycket energi-trott. och lite ledsamt och hemlangtan nu igen. framforallt for att min rumskamrat, och nog min basta van har nere, Kate, akte hem igar. Hon skulle egentligen akt till norra Indien pa en rundtur pa onsdag, och sen hem, men eftersom hon blev sjuk, igen, tredje gangen har, bestamde hon sig for att aka hem. det kandes ledsamt. dels for hennes skull, att hon maste avbryta resan pga av sjukdom och att hon missat en del av tiden har pa grund av det. och ocksa saklart for att jag kommer sakna henne! sa skont att ha en person i sin narhet, pa samma rum till och med, som allt kanns okomplicerat med. nagon man kan vara sig sjalv med, inte behover gora sig till for, nagon man kanner sig avslappnad med. nagon som man garna hanger ihop med, hittar pa saker med.
jagvet att jag knappast kommer bli ensam bara for att K akt, men min 'naturliga tva-och-tva kompanjon' har liksom forsvunnit.

men eftersom Kate nu missade norra indien, och att jag formodligen kommer aka direkt fran Goa och hem, sa pratade vi om att resa dit tillsammans om kanske ett ar eller sa. vet inte hur seriosa vi var, men hoppas det kan bli verklighet. skulle vara grymt. jag SKA iallafall komma tillbaka och besoka andra delar av Indien. sa det sa. nagon som ar sugen och vill med? :)

slutligen> jag gjorde en liten lista igar pa saker jag saknade/langtar hem till. saklart fanns saker som familj och vanner med pa den men aven sana grejer som: lyssna pa min musik, ha spotify tillgangligt, kunna blogga nar jag vill med foton, sova ensam och svalt i mitt rum, ata svenska smorgasar med ost, ha understall pa mig (basta plagget!), kora bil (garna bakhjulsdrift, stark motor, kurvigt, haha!) aka langdskidor och snowboard (bara maste bli av denna vinter!) dromma om och planera nya resor.

ja, ha en bra dag nu vanner. snart syns vi! :)

karlek! /ia

Inga kommentarer: