lördag 13 oktober 2012

all day, so lost in love


ahh tycker det ar sa trakigt att jag inte kan bjussa pa nagra bilder, det ar sa mycket jag skulle vilja dela med mig av sa att ni lite mer forstar hur det ser ut har... men jag far val gora ett mega-facebook-album nar jag kommer hem eller natt :)

igar var vi ett gang ute och at pa en mysig restaurang i Colva, ca 20min med bil harifran. idag var vi till en marknad pa formiddagen. sa mycket att kolla pa, sa trangt, sa myckt folk! men det var en upplevelse. vi akte dit for att kolla pa saris, vissa kopte men jag avstod, an sa lange iallafall. skulle ju vara kul att ha en, och de ar, i vara matt, valdigt billiga. men da maste jag ju lara mig hur man gor med allt tyget for att halla den uppe och sa...kopte mig daremot tre fina indiska tunikor (ca 75kr, for alla tre alltsa - man skulle kunna bli shoppinggalen har men sakerna ska ju helst fa plats i resvaskan hem ocksa)
sedan har vi solat och chillat lite, sa himla varmt idag! vet inte gradtalen men maste definitivt vara en bit over 30grader iallafall. sen gick jag och Kate till stranden dar jag tog mig ett joggingpass. ah vad jag tycker om att jogga pa stranden nar solen borjar ga ner. kanner mig sa lyckligt lottad som far vara med om allt detta fina. angrar inte for fem ore detta beslut att aka till indien. dessutom mar kroppen sa himla bra nu, nar jag fatt in vanan att lopa/jogga ca varannan dag.

ibland slas jag av tanken: jag har kanske aldrig matt sa bra i hela mitt liv. det ar som att solen och varmen jagar bort alla dumma tankar. som att detta kollektiv-boende tar bort alla kanslor av ensamhet. som att jag kanner varldens storsta gladje bara over att LEVA. det ar sa harligt att mota alla dessa trevliga indier. ett alskvart folk! definitivt.

fran och med mandag har jag bytt eftermiddagsprojekt. pa formiddagarna ska jag fortfarande vara pa vardcentralen, kanns ju som man borjar komma in i arbetet battre och battre. pa eftermiddagarna ska jag dock numera vara pa ett barnhem. det kanns ocksa som att det ska bli valdigt spannande. och nyttigt. och sakert lite jobbigt....

har ju varit har i fyra veckor nu. av max 12. tiden gar sa fort! men an sa lange kanner jag mig inte alls fardig med goa och indien. alskar livet har. 

kanner bara en sadan enorm, stor TACKSAMHET. till Gud, till livet, till vanner, bade nya och gamla.

karlek! /ia

Inga kommentarer: