lördag 27 oktober 2012

fran fredag


tankte jag kunde vaga upp det forra lite halvdeppiga inlagget med ett positivt:

nu kanns det lite battre igen. av lite olika anledningar har saker liksom lugnat ner sig. men OJ vad trott och utpumpad jag kande mig igar pa nagot vis.

i tisdags hade vi fest/party/festival/hinduisk hogtidsfirande har pa campen. det var faktiskt SA roligt. kladkoden var sari, sa jag var och kopte mig en i mandags. kul faktiskt att ha en egen, maste bara lara mig hur man satter pa sig (ar ju bara ett 6m langt tygstycke) den innan jag aker hem sa jag kan anvanda den i sverige ocksa. hursomhelst, det var faktiskt kul att kla upp sig och kanna sig lite indisk. (har tagit massa fina bilder men kan ju inte ladda upp dem nu tyvarr, fett facebookalbum vantas nar jag kommer hem, hehe)

vi dansade, bade indiskt och vasterlandskt, lekte lekar, at massa god mat och det var sa himla roligt. ett utav de roligaste partyn jag varit pa, med 0% alkohol i kroppen. perfa!

andra BRA saker: har tva ganger denna vecka haft joggsallskap pa stranden med de tva norska tjejerna har. kul med sallskap och gott att fa snacka lite svenska:)

i onsdags hade vi en trevlig hejda middag for Anne, en mkt trevlig tyska som jag hangt en hel del med.

hangt, promenerat, pratat, umgatts mycket med min roommate Kate (skottland) pa sistonde. (hon var ju inlagd pa sjukan ett tag forra veckan, med nagot parotit-aktigt,  men det har jag inte berattat for t.ex. mamma for att hon inte ska bli alltfor orolig, haha). Men hon aker pa onsdag. kanns lite vemodigt pa nagot satt att de flesta jag hangt med har kommer lamna nu den narmaste tiden...
och da blir jag helt ensam i hela varlden. nada, sa illa ar det inte;)

idag har jag (vi var lediga nu idag, igen, eftersom det ar tre religioner har, kristendom, hinduism, islam, sa har det sa sjukt manga helgdagar/festivaler/lediga dagar har) mest hangt med Kate. inledde dock dagen med en joggingrunda. eftersom det ar sa varmt (ca 35grader) sa svettas man ju kopiost mycket och man kan efter ca 20min inbilla sig sjalv att man tranat sa sjuuukt hart eftersom man ar genomsvettig. bra taktik! pa eftermiddagen var vi pa stranden. den basta tiden att vara dar, ar solen inte steker riktigt lika hart. havet ar ljummet och det ar underbart:)

kvallen/middagen spenderades pa en italiensk restaurang med ett stort gang. at en sallad (min mage gillar inte brod och har fatt nog av pasta!) for ca 15kr kanske. 

ohh, jaja. det var min vardag det.
tacksamhet.

karlek! /ia.

Inga kommentarer: