tisdag 16 oktober 2012

tank OM.


det ar inte alltid livet bara ar solsken har heller. (alltsa, jag menar inte vadermassigt, for solen skiner faktiskt hela tiden) men ibland far man sig nagra tankestallare...

igar pa facebook sa var det en van som jag inte pratar med jatteofta som fragade hur det var och skrev att det var skont att se at jag var inne pa facebook for tydligen hade han last en nyhetsartikel om att en 24-arig svensk kvinna omkommit i Indien (i Goa tillochmed) nu i dagarna. Min forsta tanke var att det var ju tur att jag nyss pratat med min mamma for om hon hade last en sadan artikel och inte hort av mig skulle hon val blivit galen av oro. 
sa om nagon annan last nagot sadant sa ar det alltsa INTE jag. tack och lov for nar jag borjade googla lite sa blev jag illa till mods. for tydligen hade da denna svenska kant sig lite dalig pa eftermiddagen/kvallen sa hon hade gatt hem innan sina vanner, och sen nar de forsokte vacka henne vid fyra tiden pa natten sa var hon dod.

och otacka tankar slar mig. det hade kunnat vara jag. artikel-rubriken 24-arig svenska dod i Goa... ja det hade ju kunnat vara jag (fast iofs, det ar ju hela 12dagar till jag blir 24;) ) . det kanns sa tryggt och lungt har. men man vet ju aldrig vad som kan handa. och det ar bara att be om Guds beskydd. det behovs. och jag ar glad att jag tror pa skyddsanglar. men tankarna kommer. tank OM jag far malaria med alla mina myggbett. tank OM jag blir matforgiftad. tank OM jag blir med i en bilolycka. osv osv. men som sagt, jag tror och det kanns som Gud har sin vakande hand over mig.

dessutom en del tankar om hur ont jag tycker det gor att forlora vanner. speciellt som det hant pa sa liknande satt sa manga ganger forut. men det ar sa livet ar, och man maste acceptera det. 

MEN nu pa eftermiddagen var jag ute och tranade (joggingruna + nagra ruscher) och sen ca 1h volleyboll (jag och de indiska killarna, hehe). alskar, alskar volleyboll det ar den roligaste sporten som finns och jag blir alltid sa glad av det och av traning. sa nu ar humoret pa topp! :)

karlek! kraaam /ia.

Inga kommentarer: