torsdag 25 oktober 2012

torsdag 2012-10-25


langesen sist, men det ar som sagt valdigt svart att komma att internet. TROTTSAMT.

ja tyvarr ar nog ordet trott det som beskriver allt bast just nu. inte trott som i att jag sover for lite... mer trott pa.... typ det mesta.

tank att det kan vanda sa fort. fram till den har veckan har allt kannts jattebra och bara flytit pa och jag har trivts som bara den och inte alls kant att jag vill aka hem annu och sa... (och eftersom det vant sa fort sa hoppas jag det kan vanda tillbaka valdigt snabbt ocksa! )

jag ar trott pa att vi ar ca 60personer har pa campen nu och allt blir da sa mycket mer kaotiskt och scarorganiserat. jag ar trott pa att aldrig kunna anvanda internet sa jag kan gora det jag supergillar (blogga och lasa andras bloggar) samt att det blir svarare att halla kontakt med er, vanner och familj.

ibland blir jag trott pa varmen. lite bortskamt att saga sa kanske men... tycker fortfarande om sol och bad och att ligga pa stranden, men ibland blir man lite uttrakad av det och det har liksom mist den dar forsta charmen som det hade i borjan nar man bara suktade efter sol hela tiden.

jag ar trott pa att allt ar sa svarorganiserat har... kaos och ostruktur ar verkligen ledord har i indien...

jag ar trott pa manniskor som pratar illa till folk hoger och vanster. hur orkar man bli upprord over allt? hur orkar man ga runt och ogilla en massa manniskor? blir man inte valdigt ensam som manniska om man hela tiden vander kappan efter vinden och pratar om an den ena och an den andra...? och inte vet jag om jag ar sa mycket battre sjalv, jag ahr ju en formaga att bli valdigt mycket som jag umgas....

jag ar trott pa intriger. trott pa tjejer som gor allt for att fa uppmarksamhet fran killar. jag ar trott pa manniskor som ska dricka hela tiden och trott pa chaufforer som roker pa och fastnar i poliskontroller. trott pa man som inte ar trogna mot sina fruar.

jag ar trott pa att inte veta hur jag ska lagga upp mina sista veckor har.

volontararbetet pa vardcentralen kanndes jattebra, var ensam daar och jag har fatt fortroendet att utfora mycket arbetete sjalv, och da kanns det ju som man gor nagon nytta.
men nu ska tva eller tre andra ocksa vara dar och det innebar ju att det kommer bli mycket mer sita och titta pa och nte gora nagot alls, for det finns liksom inte arbetsuppgifter for tre personer...

trott pa att inte ha nagon kyrka att ga till elelr nagon att prata med om de djupa livsfragorna.
osv osv.

det ni just laser ar nog helt kort sammanfattat: min forsta slang av riktig hemlangtan nu nar jag ar har.
men det blir sakert battre snart igen:)

karlek! /ia

 

Inga kommentarer: