tisdag 2 oktober 2012

2012-10-02


Citerar mig sjalv nu igen, dagens dagbok:

'I morse nar jag var ute och gick, (kande att jag behovde en bone-promenad), sa upplevde jag sadana fina tankar och kanslor som jag vill halla kvar. En sadan stor TACKSAMHET, for allt! Sa som det ska kannas. Tacksam for min fina familj, mina fina, kara, akta, omtanksamma vanner hemma i Sverige. Tacksam for chansen att gora detta, privilegiet att leva i Sverige pa 2000-talet, dar plats finns for 'sjalvforverkligande' saker som denna. Tacksam for att inte behova arbeta och slita ihjal mig for att ha mat pa bordet och overleva. Att ha tillrackligt med fritid och pengar att kunna aka till andra lander och fa ta del av andra manniskors vardag, liv och kultur. Det ar verkligen inte alla forunnat att ha det sa bra som jag/vi har det.

Tack Gud att jag anda blivit sa pass frisk i min AS att jag klarar av att gora detta, och mar hyffsat bra mestadels av tiden.
Amen och karlek, /ia. " 

ett glatt gang pa ett kryddplantage i lordags

solnedgang


































karlek! /ia

Inga kommentarer: