söndag 19 juli 2009

söndag 19 juli

Och jag klamrar mig fast vid orden ”det svaga likaväl som det starka, det sjuka likaväl som det friska”. Och vi får tro att det finns nån mening med allt. Tror och hoppas.


Om mindre än en vecka är de bröllopsdags. Kul! Och i måndags fixade vi presenter, jättefina, så nu är det i alla fall avklarat.

Men ska man ha leksandsdräkt eller blommig sommarklänning? Och vad sjutton ska man säga om man ska hålla tal? Hade ju vart kul eftersom de är mitt enda syskon, men då lär man ju säga nått klyftigt också…

3 av mina 5 kusiner kommer så de blir ju världens släktträff för att vara vår familj, haha. Och mitt kusinbarn Ellen som bara är några veckor. Troligen söt som socker.

Och min morbor som ja träffat 2 gånger i hela mitt liv kommer, en när ja var två och senast när ja var 10. Vad jag verkligen känner den mannen utan och innan. (och i värsta fall ska han vara kvar här när mamma och pappa åker så att ja ska dela hus med en främmande karl. Läskigt!)

Och jag blev tillfrågad att stå där framme och hålla blommorna medan de byter ringar och sånt, och det ska man väl kunna lyckas med utan att göra bort sig?



Gud,
Tack för att du är godheten
i en sprucken värld.
Hjälp oss att vila i att Du är trofast,
att du styrker oss
och beskyddar oss från det onda.
Amen



Kram/ Ia.

1 kommentar:

Jcoke sa...

säg "åh vad tiden går fort" i ditt tal hahah :D