söndag 5 juli 2009

en ledig helg

Tålamod!
Är inte min starka sida. Men de är vad som krävs för tillfället då bredbandet till datorn är kaputt sen i fredags så ja får lov att sitta här vid stenåldersdatorn med modemuppkoppling. Det går seeegt! (dagens i-landsproblem, jo). Och ja inser vilken data- eller egentligen facebook -nörd jag är när ja sitter uppe till kl 4 (på natten) och försöker fixa det hela, fastän ja är kass på datorer.
Och då får man ju faktiskt skylla sig själv att man är bajstrött idag.

Såhär kan en ledig helg bli:
Slapp/vilofredag och ja låg på bryggan i x antal timmar. och nått underligt hände. Jag och mamma pratade med varann. Utan att skrika, bråka och fräsa. ( > jag var inte en sur pubertetsunge för en gångs skull) Och vi pratade om viktiga och riktiga saker. De var coolt.
Och sen var ja på grillning i Grycksbo. Keso + avocado + nötter = mitt bästa grilltips, ruskigt gott. Och shotade sojamjölk istället för bailys, haha. Och gott var de! Och sen blev de ösregn och blixtar och vi blev wild and crazy och dansade som tokar på stiifens vardagsrumsgolv. Vem kan va still när man hör Britneys womenizer (stavning??) liksom? Sol, bad, grillning = en bra sommardag.

Lördag: de var molnigt så då började jag på en välbehövlig städning. Men sen kom solen fram så då avbröts städningen raskt och de blev balkongen istället. så tur de blev moln sen igen för annars hade dammråttorna varit vid liv fortfarande.
Och sen en joggingrunda och här kommer två smarta träningstips: 1: ät inte & drick kaffe ca 10 min innan rundan, det riskerar att komma ut samma väg det kom in. 2: om du planerar att motionera 2 timmar i gassande sol så kan de va smart att lyssna på kloka föräldrar som tycker man ska ha vatten med sig, så är man trotsig får man skylla sig själv om man blir lite koko i skallen efteråt.
De där lärdomarna hade ni inte kunnat tänkt ut själva va? : ) men man lär sig av sina misstag… eller inte.
Och sen åt ja tacos och åkte till stan och träffade gymnasiebrudsen och knäppte "vi bär jojjo" kort. De kan komma att dyka upp på fejan om bredbandet vill infinna sig.
Harrys.. varje gång ja går dit undrar ja varför ja lägger mina pengar på att betala in mig på stället. Att ja aldrig lär mig : ) men men, lite dans var väl ok i alla fall.

Och sen när ja kom hem vid tre filurade ja ju framför datorn till fyra utan att lyckas laga nånting och för att ja inte ville gå upp och lägga mig för att ja hade slitit ut lakanen ur sängen utan att sätta i nya när ja åkte. Smartskaft. Men när ja gruvat mig färdigt och kommer upp så har mamma bäddat. Finns ju ändå vissa fördelar med att bo hemma alltså…
Och sen vakna ja idag halv nio och lika bra att kliva upp och sömnbristen gör sig påtaglig med huvudvärk. Men var på en fin friluftgudstjänst på gullnäsgården med Maria så de var lätt värt att inte ha sovmorron! Och sen en tur till friskis.
De var mitt liv de. Oerhört exalterande : P

Helgens djuriska: som tur var inga huggormar, tackar vi för! Men däremot fästingsplockning på Pipen. Usch äckliga djur det med. och ett antal uppdammsugna (finns de ett ord som heter så?) getingar (och dammråttor, om de räknas som djur).
Och en svald fluga. (men för att driva lite med mig själv antar ja att flugor inte innehåller så mycket kolhydrater och därför får anses som ett godtagbart mellanmål…hah)


Kram. / ia

Inga kommentarer: