söndag 7 juni 2009

söndag 7 juni.

Skulle ja skrivit ett blogginlägg kl ett igår natt (tur ja inte gjorde de!) hade de låtit ungefär såhär:
- Ja vill aldrig mer på krogen
- Ja ska aldrig mer gå på harrys
- Alkohol är skit (mådde dock bra, kanske ska tilläggas)
- Folk som dricker blir IQ-befriade
- det fyllot som så mycket som petar eller kollar på mig kan dra åt skogen
- det enda ja vill är att träna, träna, träna. Tills ja faller ihop i en hög och får sova i 100 år. Och de enda ja möjligtvis vill förutom att träna är att gå i kyrkan.

… men sen fick ett litet klokt samtal mig på bättre humör.


Nu nåra timmar senare är ja lite mer nyanserad och skulle kanske uttrycka mig mer såhär:
- de kan i och för sig vara lite kul att gå på krogen ibland, dansa och träffa folk, men ja tror ändå de inte riktigt är min favoritsyssla och ja, man kan ibland få roligare med alkohol men de är nog ändå något ja vill undvika oftast, både för att det är onödiga kalorier men mest för att man blir så förändrad av den, upptagen av sitt eget ego och folk säger saker och man vet inte alls om dom kan stå för det när de är nyktra. Så igår när ja var trött (man borde sova ut dan innan man ska ut!) blev ja mest anti. och att träna är roligare står ja för även i dagens balanserade tillstånd. : ) och att kyrkan känns mer som hemma och ”rätt” ställe för mig just nu.

men sen så får ju alla göra som dom vill och tycka som dom vill och ja anser mig inte bättre än dom som tycker att fest & alkohol är livets mening, men min livsmening är det då inte.

Det bra med krogen: man kan möta människor. Och då menar ja möta, inte strula runt med eller nått. Utan träffa en person som man kan föra ett samtal med. Och träffa människor man kan se igen, utveckla nån sorts relation med.
Ja inser hur mycket ja tycker om att prata med folk. Prata på riktigt. Om riktiga saker som betyder nått. Skapa relationer. Förutom att träna, så är nog de det som ger mig mest i livet. att utbyta tankar med andra människor, det känns som det är genom det man utvecklas.
Den här veckan när ja varit ledigt har ja hunnit träffa en hel hög olika människor. Tänk om man alltid kunde ta sig tid för det istället för att ha massa plugg och jobb och måsten.

Ja vet inte riktigt vart ja vill komma med detta svammel, men kanske nått om min syn på vad ja vill prioritera här i livet. fast de är klart, om 2 veckor är de midsommar så då har ja nog hunnit blivit partaj sugen igen, haha.
Nä men såhär: fest kan va kul men de finns annat som känns mer värt.


Ikväll ska ja rösta och på onsdag åker ja till Göteborg i nåra dar och hälsar på bästa margareta & getahun. Längtar efter staden och efter dom och att få komma iväg på semester. De blir nice!

Kram Ia.


psalm noll noll noll (Jonatan Johansson)

våra hjärtans förlorade slag
alla drömmar
som aldrig blev av
och de lögner vi levde
och stannade i
dom vi blev och dom vi ville bli
alla tårar som ingen torkar bort
och det underbara
så kort
dom som svek oss
och dom vi svek tillbaks
våra hjärtans förlorade slag
du som bar mig igenom
bär mig igen
bär mig nu
och bär mig ända hem

1 kommentar:

Biörs sa...

Håller faktiskt med dig helt! Får bara ångest för att jag super bort träningen och jag är rätt less på krogen för tillfället. Har vart nykter två helger i rad nu och drar inte ut förän midsommar.

Helger blir så mycket längre när jag inte super så jag tkr att det var ett vetiigt inlägg :)

Kram//Biörs