lördag 13 juni 2009

lördag 13 juni

en av de få bilder de blev...


nu får ni del två av min minisemester till Gbg:
gårdagen var ganska lik torsdagen: promenad runt i Göteborg, såg mig omkring och turistade. grejen var den att regnet fullkomligt vräkte ner hela dagen. men det hindrade mig inte, utrustad med ett paraply så klarade ja mig från att bli en dränkt katt... bara lite smått fuktig.
liten missräkning med dagen bara, nästan ingen shopping. när man för en gångs skull verkligen tänkt att unna sig att shoppa loss så hittar ja inget ja vill ha. trots att ja var runt i alla stora varuhus. eller kanske just därför... men men, de var en trevlig dag ändå. åt en god fiskgratäng till lunch och på eftermiddan så gömde ja mig från regnet genom att smita in på ett mysigt kafe i haga (som göteborgs gammla stan ungefär) och åt äppelpaj med vaniljsås och läste GP och DN. Kände mig sååå vuxen, haha. och åhh vad ja önskade mig ett sommarjobb på ett fik i Gbg istället för vårdbiträde på bjursåsgården.... sorry alla söta pansionärer, men detta får absolut bli sista sommarn hos er. och innan ja ens hunnit föreslå de själv sa maggan att ja ju kunde söka sommarjobb där nästa sommar och få vakta deras lägenhet när de är här i dalarna över sommaren. de vore ju jätteroligt, ska allvarligt fundera på saken. helt bestämt vill ja då endera jobba på affär, café eller restaurang nästa sommar! (tänk om ja inte vill bli sjuksköterska, tvivlen smyger sig på...)

aja, hursomhelst blev de lite shopping igår iaf. och den blev lyckad! på en second hand (såklart!) i majorna hittade ja en jättefin kaffekanna, mjölkkanna och sockerskål, 3 delar för 125 kr :). De var vita med ett blommönster i grått, vitt och svart. Passar jättebra med mina Philippa K -kaffemuggar. och sen idag, precis innan vi skulle dra hemåt dalarna var vi in i en tebutik för att ja skulle köpa te till mamma o pappa (kokos och mjölk - jättegott) så fanns där jättefina temuggar. Vita med blommönster i svart, vitt och grått. känns det igen? =) så köpte två st sånna, passade utmärkt med de andra fynden. Dessutom matchar de med mina gardiner och min loppis duk. så nu är ja redo att flytta hemifrån, kan servera både te och kaffe på ett stilfullt sätt :)



fina va? :)


och en bild på ett av mina örhängesfynd...

sammanfattning: Gbg var precis vad jag hoppades på, en energigivande, unnande slapp minisemester som var välbehövlig för att ladda batterierna innför en jobbsommar. och dessutom allt säkrare på att ja vill bo i en större stad så snart som möjligt.


imorn ska ja döma fotboll i Borlänge. lite kul men lite drygt också, hoppas det slutat regna. och hade ju velat gå till kyrkan nu när ja inte jobbar, hinner iofs båda men tror inte ja orkar...

och nu, efter 4-dagars träningsuppehåll, (även om ja promenerat en hel massor) så är ja bara så sugen på en skogsjoggingtur. (inte ångestdriven - bara vanlig energiöverskotts träningssug). så nu är frågan, ska spöregnet hindra mig eller inte... vi får se. min vad är blå ända nerdanför fotknölarna, och nu börjar de bli sådär gul-blått och snyggt. tur att de är fult väder så ja slipper visa benen ;)
puss och kram från er dam. / Ia

Inga kommentarer: