måndag 6 maj 2013

om du går ut i solen, och sätter dig en stund

åh äntligen lite finväder och vårvärme. så himla härligt! eller hur? 

efter jobbet igår fick jag skynda mig att svira om kläderna direkt när jag kom hem för att hinna skynda mig ut i finvädret på en liten eftermiddagspromenad. tänkte jag. den 'lilla' promenaden blev spontan och lite längre än beräknat, 2,5 timme (!). men då inkluderades diverse sms-och-sola-stopp och när jag tog en sväng runt mina gamla hoods på Knoppen blev det även en drop-in pratstund på familjen Bergs altan med Kikki och Niklas. Trevliga människor! :)

Östanfors

och sen fortsatta den oplanerade kvällen med hitta-på-grejer och jag och Johanna bestämde oss för bio. Och OJ alltså. The Impossible. Om ni tål att se något riktigt riktigt tungt (men bra) se den! Jobbig film. Handlar om en familj som åker till Thailand för att fira jul, och så kommer tsunamin och ja..... blodigt. tragiskt. gråt-igt (till och med för mig som faktiskt inte är den mest film-lättgråtande människan.)

gråtkvällen för oss igår följdes upp med en löprunda i förmiddags - det är bra att ha sällis när man har usel kondition och är rätt omotiverad.
6 km iallafall, får väl duga. :)

smalbenen fick lufta sig litegrann för första gången i år :)
(och lilltårna - ofrivilligt, haha!)


så att ha hunnit med detta och ett fika besökSkyttepaviljongen och en fredagskväll på Pitchers samt spinning och hemmafix tycker jag är rätt bra jobbat ändå för en jobbhelg.

Nu på lediga dagen har jag dammsugit och käkat lunch och tänkte överge lyan en stund för att gå ut och sätta mig i solen. 
Lovely!

kärlek! /ia

Inga kommentarer: