fredag 3 maj 2013

jag tänker att Gud säger ungefär såhär till oss:


när du är på botten, i det svarta slemmet, då vill jag dela ångesten med dig.

när du är kungen av universum, på toppen av din förmåga, vill jag glädjas åt din framgång.

när du gråter dina ensamma tårar och tror att ingen ser, så vill jag vara där och dela din sorg.

när du är lyckligast i världen, när kärleken spränger i hjärtat och lusten i kroppen, vill jag dela glädjeruset med dig.

när du tackar mig för skapelsen så gråter jag av glädje

när du vill halshugga hela världen, så vill jag dela din frustration, vara ett starkt fadersbröst som tåls att boxas på.

när du i vrede och tvivel undrar vem och var jag är, och du bara orkar viska: varför?, så kommer jag ändå aldrig vända dig ryggen.


jag vet att det är sådan han är.
det är det som kallas godhet. det är det som inte kallas mänskligt utan är Gud.


kärlek! /ia

Inga kommentarer: